Jump to content

Monterat BBK CAI motorlampa lyser


Tony J

Recommended Posts

(redigerad)

Halloj

4,6l 2005a 8000mil

Satte in BBK CAI med oljefilter, de påstår att det inte behövs tune med den? Men efter ca. 2mils körning tändes motorlampan.....tog bort minus polen/nollade,

startade på nytt, ingen lampa tändes, lät bilen stå på tomgång 15min, körde lugnt i ca 2mil, gasade sedan på rejält full trottel 🙂 Gick som en dröm och skönt insugs ljud

efter ett tag tändes lampan igen???  Vad göra?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Det ska inte behövas tune för det kitet. Hade själv ett sånt i 3 år innan. Röret där maf-sensorn sitter är ca 2mm mindre än original, så det kompenserar för den extra luften det tar in. Har du fått dit gummit vid spjällhuset ordentligt? Lätt att man kan missa att få dit det i underkant, så suger den lite tjuvluft. 

Kan du läsa felkoder? Vore kul att veta om det är för mager blandning den varnar för 🙂

Är det ett sånt kit som på bilden?

 

17365_2005-2009_mustang_gt_cold_air_intake_blk-500x500.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Exakt ett sådant...har inget att läsa koder med. Men den knackar inte och baktänder inte? Knack brukar väl vara lean och baktändning rich....

Nu har jag monterat om det....ut och köra lite igen, efter tomgång i 10-15min.....

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Tony J said:

Halloj

4,6l 2005a 8000mil

Satte in BBK CAI med oljefilter, de påstår att det inte behövs tune med den? Men efter ca. 2mils körning tändes motorlampan.....tog bort minus polen/nollade,

startade på nytt, ingen lampa tändes, lät bilen stå på tomgång 15min, körde lugnt i ca 2mil, gasade sedan på rejält full trottel 🙂 Gick som en dröm och skönt insugs ljud

efter ett tag tändes lampan igen???  Vad göra?

 

Så ja, efter ommontering verkar det som om det funkar kört 5 mil utan problem nu

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...