Jump to content

Avgassystem Ford original


pools

Recommended Posts

Lägger ut ut frågan även här:

Hej!

Jag har monterat Pypes Street Pro Touring Axle-back på min 2017 GT cab. Det blev alldeles för högt ljud. Vi har nu i helgen varit ute på en längre tripp, 25 mil fram och tillbaka. Jag, vi, är inte nöjda. Det låter alldeles för mycket.
Jag har sett nånstans att det finns att köpa Ford´s system som finns i 2018 och framåt. Det med fyra olika inställningar. Jag kan inte hitta var jag såg det.
finns det någon som vet var man kan köpa det, förutom Ford då, det blir alldeles för dyrt. Men jag är villig att lägga en bra slant på ett sånt system. Vi ska ut på en "roadtrip" om tre veckor, och då måste jag ha det fixat.

Mvh.
P-O

P.S.
Pypesburkarna kommer att bli till salu för halva priset när jag har bytt system.
D.S.

 

Link to comment
Share on other sites

Hinner du inte få tag i ett tystare system så kan du göra som Hot Rod folket gör inför besiktningar, stoppa diskbollar i avgasröret. Diskbollar i grov metallull sänker ljudnivån.

Det finns en "Bark Tube" på vänstersidan om motorn, det är en slang med en liten svart låda mitt på som går från insuget in i kupen och mynnar någon stans under instrumentbrädan och gör att man hör lagom mycket V8 brum inne i bilen. Man borde kunna sätta en kran på slangen så att man kan minska ljudet från motorn om man önskar få det tystare under långturer och öppna kranen igen när man vill ha brum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...