Jump to content

Ny medlem på forumet - På väg hem till Södermanland från USA


Recommended Posts

Hej på er alla Mustangkompisar. 

Jag har skrivit redan i en del trådar här men inser att jag inte gjort någon presentation här, så det är väl dags nu. Bor för tillfället i Columbus, Indiana, USA och har en Mustang GT Fastback sedan 2017, och jag beställde bilen specad för mig direkt från Ford i Q2 2017. Lite udda att man specar bilen direkt från fabrik här i USA, när man vet vad man ha brukar handlarna leta upp en bil så man kan få den direkt. 

Jag har specat min med sportstolar, och den är Trippel Yellow vilket är en rätt ovanlig färg - rättare sagt men ser knappt några gula här och kompisarna i lokala Hoosier Mustang Club säger att "man behöver vänja sig vid det gula" - men jag älskar färgen. 

Vi har nu bara några veckor kvar innan flytten till Sverige och vi har avverkat ganska precis 3000 svenska mil här i USA och nästa söndag blir det lång Roadtrip till New Jersey och Nordtrafik's USA agent Penbroke Marine Services för att skicka bilen hem till Sverige. 

Bilen kommer att ha hemadress I Södermanland, men jag har ingen garagequeen så den kommer att användas för att förgylla trafikbilden i Sverige.

Ha en trevlig helg, Kenneth

PS bilderna är ifrån: Tail of the Dragon i Smokey Mountains (1a bilden) Sedan 2 bilder från Road Trips med Hoosier Mustang Club

PA190368.JPG

101215145_10222451064775392_1671206813216800768_o.jpg

101522298_10222451066855444_8513646102988193792_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Halloj på er alla kompisar! Då har man landat hemma i Södermanland med bil och Container full med saker som man kanske egentligen skulle sorterat innan flytten - men nu var jag tvungen att fixa det hemma i Sverige i alla fall.

 

Bilen registrerad och klar på alla sätt o vis hemma och står nu inställd varmt och fint i garaget. Jag har även hunnit klämma en del mil här hemma på svenska vägarna och det känns kanonbra!

Och jag har fått tummen ur och är nu betalande medlem i klubben! 

DSCN2808.JPG

C5216C7A-0E4E-4E80-B35A-C756124ABD00_1_105_c.jpeg

PA170088.JPG

DSCN2644.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tjusiga bilder Kenneth, är det så att man är bekant med den vita kärran bakom din på bilden ovanför covered bridge? 🙂

Ett aber att man måste kleta ner den snygga fronten med en regplåt här i Sverige, mkt snyggare utan!!

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Hårdrock said:

Tjusiga bilder Kenneth, är det så att man är bekant med den vita kärran bakom din på bilden ovanför covered bridge? 🙂

Ett aber att man måste kleta ner den snygga fronten med en regplåt här i Sverige, mkt snyggare utan!!

Tackar, nä den vita cabben är ingen du känner - tyvärr! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...