Jump to content

Vindavvisare, igen!


pools

Recommended Posts

Hej alla!

Vilken vindavvisare har ni i era cabbar? Jag har Ford original till Mussen (eller BLAZE som den heter), 2017
och den övre bågen är precis mitt i blickfånget i innerbackspegeln. Den ligger alltså för lågt. Jag har en
targabåge i bilen och det är gott om plats mellan bågen och vindavvisaren. C:a 9 cm. Avvisarens båge är
c:a 24 cm. Så jag undrar om det finns någon vindavvisare som är lite högre än original?

Mvh.
P-O

Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, pools said:

Hej alla!

Vilken vindavvisare har ni i era cabbar? Jag har Ford original till Mussen (eller BLAZE som den heter), 2017
och den övre bågen är precis mitt i blickfånget i innerbackspegeln. Den ligger alltså för lågt. Jag har en
targabåge i bilen och det är gott om plats mellan bågen och vindavvisaren. C:a 9 cm. Avvisarens båge är
c:a 24 cm. Så jag undrar om det finns någon vindavvisare som är lite högre än original?

Mvh.
P-O

Jag har original windblocker i min cab. Jag har inte tänkt på om övre bågen stör sikten i innerbackspegeln faktiskt. Tycker jag ser tillräckligt bra i spegeln.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag förstår inte varför ni inte blir störda! Den är PRECIS I MITTEN i backspegeln. Eller sitter ni extremt lågt eller högt i era bilar?
Min original har ju hästen målad på nätet och är inköpt hos Ford. Kan ni ta några bilder, snälla! 😉

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, pools said:

Jag förstår inte varför ni inte blir störda! Den är PRECIS I MITTEN i backspegeln. Eller sitter ni extremt lågt eller högt i era bilar?
Min original har ju hästen målad på nätet och är inköpt hos Ford. Kan ni ta några bilder, snälla! 😉

Efter ha läst detta, såg jag att övre bågen är i mitten av backspegeln i min Mustang. Stör det mig? Svar nej. Jag ser tillräckligt bra i backspegeln ändå och jag sitter varken för lågt eller för högt.
 

Jag tycker att original vindblockern är snyggare än annan modell som jag såg i lördags som var monterad i nyare Mustang. Den var högre än original och såg konstigt ut i mina ögon. Tyvärr fick jag inte chans att fråga bilägaren varifrån han har köpt vindblockern av ren nyfikenhet. 
 

Jag har sett cabriolet av andra bilmärken som har också vindblocker och de var nästan högre än själva vindrutan. Det var verkligen fult. 

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag redan har monterat original avvisaren så får jag stå ut med problemet. Det går ju knappast att byta
eftersom jag har borrat hål i sidopanelerna. Och en ny vindavvisare knappast kommer att passa i dom hålen.

Tack för svaren ändå! 😃

//P-O

Link to comment
Share on other sites

42 minuter sedan, pools said:

Eftersom jag redan har monterat original avvisaren så får jag stå ut med problemet. Det går ju knappast att byta
eftersom jag har borrat hål i sidopanelerna. Och en ny vindavvisare knappast kommer att passa i dom hålen.

Tack för svaren ändå! 😃

//P-O

Du kan titta oftare i sidospeglarna. Ett tips. 😉

Link to comment
Share on other sites

23 minuter sedan, Janne H said:

Kör du buss, lastbil, husbil eller husvagn använder fortfarande backspegeln i bilen?

Nej, jag kör aldrig buss, lastbil, husbil eller husvagn, men jag använder sidospeglarna också, naturligtvis!
Jag kör ibland med släpvagn som skymmer bakåtsikten i backspegeln, men då har jag en annan bil, och det
är aldrig några längre turer. Men när jag kör nercabbat i Mussen, vill jag gärna se i backspegeln utan att ha
en båge mitt i synfältet. Men, som sagt, jag får leva med hur det ser ut nu. 😉

//P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...