mlindblom February 22, 2005 Report February 22, 2005 Tycker inte mina bromsar tar någe vidare. Har skivor fram, trumor bak, och broms-servo. Krävs benmuskler för att få stopp på kärran. Pedalen känns lixom stum...Vad jag förstått det verkar det finnas olika varianter av bromspedaler (och bromscylindrar?) beroende på vilka bromsar man har osv. Har tidigare suttit 6:a i bilen med 3 växlad manuell. Vet inte om det suttit trummor från början.Hur vet jag om jag har rätt pedal? tänkte kolla det innan jag börjar riva ner bromsarna...Ska även kolla om servon funkar som den ska...skickar med nåra bilder på pedalen. Hjälper kanske inte mycke... Citera
Gäst February 23, 2005 Report February 23, 2005 På 69'a måste man byta pedal.Jag har gjort samma sak.Hade samma bekymmer med min kärra och det löste sid när jag köpte pedal från MP Power BrakesHär ser du skillnaden på infästningarna Citera
mlindblom February 24, 2005 Author Report February 24, 2005 ok. får kolla lite närmare hur min pedal ser ut när jag kommer hem te sverige igen...Fick du med nya fästet när du köpte pedalen också? Är det fortfarande samma bromscylinder som gäller? Citera
Gäst February 24, 2005 Report February 24, 2005 Det finns redan 2st hål i pedalstället.Ingen borrning eller köp av nytt fäste behövs.Broms servo och huvudcylinder vet jag inte eftersom jag köpte nytt av det också.Har du bromsservo nu så ska det "troligen" gå.Men jag är inte 100% på det Citera
Gäst February 24, 2005 Report February 24, 2005 Föresten jag glömde fråga!Har du orginal motor eller trimmat?Du vet kanske att om man kör med ganska vilda kamaxlar så förlorar man det vacum som krävs till bromsservon.Det upplevs då som hårda bromsar. Citera
mlindblom March 2, 2005 Author Report March 2, 2005 Vad jag vet är motorn otrimmad...Den satt i när jag köpte bilen. Den känns iallafall väldigt otrimmad...ska kolla vacuumslangar och allt de där åxå...kanske lika bra att byta servo och cylinder åxå...tack för hjälpen Citera
Recommended Posts