Jump to content

mlindblom

Medlemmar
  • Inlägg

    50
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mlindblom's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Nu har jag sålt min mustang 69a och ville bara passa på att tacka för alla tips och råd jag fått här på forumet under åren som gått Det är dags att söka vidare efter andra roliga bilar, men kommer nog alltid sakna min mustang, inte utan att det känns lite vemodigt idag... Iallafall, lycka till med era fina bilar! Bevara alla fina mustanger som finns i landet! Ha d
  2. Testade mussen igår, och den funkade till slut. Stod på tomgång bra länge och sen backade ett tag och sen testade med 2an och 1ans växel så funkade det till slut efter lite lugn körning. Tack för hjälpen!
  3. Okej ska göra ett försök idag. Lite dumt att bo i Göteborg när bilen står i Lerum =) Gillar inte riktigt att köra iväg med den heller om jag inte vet att jag får in den i garaget igen. (uppförsbacke in till garaget). Får kalla på alla grannar och putta i så fall =) Idag ska det testats iallafall... Tack för alla svar Marcus
  4. inte vågat köra så mycke alls. men backade ju ut ur garaget utan problem, dock med kall motor så fick ju varva lite ändå för att hålla den igång. inte testat att lägga i ettan eller tvåan. körde bara in den igen när jag märkte den ville hoppa på D. ska testa ettan och tvåan
  5. Hej Har en mustan 69a, 351W med C4. Den har stått ett tag nu utan att jag kört med den. Nu vill den inte åka längre. Lägger jag i driven får jag gasa ganska mycket innan den rör sig och då med ett kraftigt ryck/hopp framåt. har inte vågat göra mer än så, stängde bara av den och rulla in i garaget igen. Inge bra alls på automagiska lådor så kanske nån kan hjälpa mig? 1) Ska oljenivån kontrolleras med motorn på tomgång och i neutralläge på lådan? Tror iof sig inte att det ska va för lite olja i lådan men men... och rätt typ av olja ska det va också 2) Vad kan det va för fel? Vad jag förstår sitter det ventiler som styr växlingar på nåt sätt...Kan det va nåt enkelt fel som jag kan fixa själv utan att riva isär halva bilen? Tacksam för svar! Marcus
  6. Hej, har en fråga som väl är ganska omöjlig att svara på... Har en mustang 69 HT 351W som jag haft några år. Köpte den för 50 000 kr, 2001. Funderar på att sälja och vet inte vad som är rimligt att begära nuförtiden. Kan inte bestämma mig om jag ska sälja eller inte =) Ok, vet att det beror på skick osv...Man kan väl säga att den är i bruksskick. Motorn går bra, ny kylare vattenpump och lite sånt. inredning sliten, ska fixa lite rost och nya däck innan besiktning. Några idéer?
  7. Lite dumma frågor då jag tydligen fått sinnesförvirring och inte kollat när jag tog isär termostaten. 1) vilket håll ska termostaten sitta? 2) vilken sida av termostaten ska packningen sitta? (det läcker nåt fruktansvärt...tror de är termostathuset som är aldeles för rostigt) Hoppas jag roar någon med mina dumma frågor
  8. Hej. Nu är det dags att skaffa nya bakdäck till mussen Nån som kan tipsa om nån bra däckfirma firma här i Göteborgs/Lerums-trakten? Skadar ju inte att kolla med er som väl har erfarenheter av olika bra/dåliga firmor...
  9. Hej Har nyss införskaffat ny kylare från H/R till mussen. Har C4 aut kopplat till 351 W. Har två frågor: 1) Vad tycker ni? Är det värt att skaffa separat oljekylare till lådan om man kör "normalt" och utan trim? Jag är totalamatör på allt som har med växellådor att göra (och de mesta annat åxå =)) så vill ju inte att de ska rasa och jävlas... 2) Lådan läcker olja nånstans, det är inte mycket, men ändå så att de klart märks. Får fylla på lite då och då och ha en plåt liggande under bilen i garaget. Har torkat rent nu för att kunna se vart det läcker. Kan det vara farligt för lådan att det läcker? Kanske tappar oljetryck eller nåt vad vet jag...? Eller kan man köra sommarn ut och sen kanske få den tätad?
  10. Jaså de är olika reläer...Skulle ju förklara en del om de är det som är paj...får leta upp imorrn
  11. Lite elproblem: Blinkersen har gett upp. De fungerar när jag kör varningsblinkers men inte vanliga. Så tänkte börja felsöka i detta kaotiska virrvarriga elsystem. Övriga lampor fungerar Tänkte det kanske kunde vara tändlåset som dummar sig. Men det släpper ju fram ström t vindrutetorkarna när nyckeln är i tändläge så... Nån som kan något om el och kan ge nåt tips om vart börja felsöka? Vill inte riva isär allt i onödan
  12. Halå. behöver verkligen nytt batteri till mussen nu... Går ju inte att rulla igång fanskapet när det är autmagisk låda... Har ni några bra idéer på ett bra och hållbart batteri? Vad använder ni? Känns som kanske ska undvika de allra billigaste....
  13. ja de later ju vansinnigt...ingen motorsport... undrar om man de slapper in mig i landet om jag ska ner dit med 240n och halsa pa...vet att vi passerade igenom schweiz i borjan av 90-talet med en gammal saab 900 som nog inte hade katalysator. men kanske har blivit hardare regler. ingen har som aker gamla bilar ner i europa som testat schweiz? far val singa ambassaden eller nat...
  14. sitter nere i england sa saknar en del bokstaver pa tangentbordet... hade en liten bil-diskussion med nagra schweizare jag kanner. de har sett min bruksbil, en sma-rostig 240 -82a. De ansag att en sadan gammal bil skulle enbart platsa pa museum hemma i schweiz, de hade nog aldrig ens sett en sa "gammal" bil... Ska tydligen vara forbjudet med bilar utan katalysator. De trodde till och med att jag skulle bli stoppad vid gransen om jag skulle forsoka ta med volvon dit!! Vad tror ni om det har? Kan det verkligen stamma?? Vart har de gjort av alla sina gamla bilar utan katalysator i sa fall?? inte kan det val stoppa en vid gransen?? later ju helt vrickat... ha en bra sommar dar hemma i svedala
×
×
  • Create New...