Jump to content

Recommended Posts

Du har tidigare inte öppnat en Holley hör jag! ;)

Ford 2100 är jättelätt!

Bara ett lock att lyfta på och resten ger sig själv.

Montera ur pinalerna och sen in med det nya

Det följer väll med en liten instruktion?

Det enda på 2100 som du ska kolla och mäta är flottören och hur högt den går.

Den lilla måttstickan är till för att justera denna

Hej.

Som info kan jag säga att det finns mer än du

behöver, kolla motsvarande delar i förgasaren

lägg undan det du få över. :shock:

Det är inte ovanligt att det som sagt ligger mer

än du behöver och att plocka sönder och sätta

ihop är enkelt om du följer instruktion och tar

det lungt. :roll:

Du kanske har tillgång till digital kamera, den

kan rädda dig om du glömmer. :idea:

Det som är lite jobbigt är att man måste slakta

hela hörgasaren eftersom det behöver grov

tvättas och blåsas ren med tryckluft innan åter

montering av delar. :roll:

Men vid renovering eller ompackning är köks

bordet ett bra ställe. :)

Jag har lite sparat matrial ur tidningar om du

vill kan jag maila över till dig utifall. :wink:

Okej, det låter bra. Krävs bara logiskt tänkande kan det kanske gå bra. Tjejen är bra på sådant... :wink: (anser hon själv)

Det behövs inte mätas munstycken eller sådant där som jag hört talas om?

Ska spana på det nästa helg kanske, så får vi se hur det går, tar kort med kameran och har laptopen brevid mig så jag kan söka hjälp. 8)

Lars > du får gärna maila över det du har. Bara trycka på e-postknappen nedan... :mrgreen:

Har nu renoverat min förgasare. Lite huvudbry vart det men tror/hoppas den kommer funka fint. Lite delar vart det som sagt över. Tex fanns det två modeller av samma packning med. Listade tillslut ut vilken jag skulle använda.

Kan oxå informera om att det INTE var en bra idé att renovera en förgasare hemma (innomhus). Det luktade gamal bensin vs avgaser(?) inne flera dagar... :roll:

Tackar för all hjälp, återkommer när förgasaren är monterad och provad...

Choken var urkopplad på min Mustang när jag köpte den, men då jag renoverade förgasaren fixade jag så att choken fungerar igen. Det brukar inte vara något problem att starta en bil utan choke (bara att pumpa till någon gång på gasen så att acc-pumpen sprutar in lite extra bränsle), men man får väldigt dålig tomgång med risk för tjuvstopp osv när motorn är kall. Jag tyckte det var ganska irriterande att bilen hela tiden stannade då man backat ut ur garaget och gick ur för att stänga garageporten.

Kan oxå informera om att det INTE var en bra idé att renovera en förgasare hemma (innomhus). Det luktade gamal bensin vs avgaser(?) inne flera dagar... :roll:

Tackar för all hjälp, återkommer när förgasaren är monterad och provad...

Du skall inte hälla ut bensinen i köket, det bästa är nog att plocka

av locket och hälla bort bensinen ur förgasaren utanför huset. :shock: :wink:

Kan oxå informera om att det INTE var en bra idé att renovera en förgasare hemma (innomhus). Det luktade gamal bensin vs avgaser(?) inne flera dagar... :roll:

Tackar för all hjälp, återkommer när förgasaren är monterad och provad...

Du skall inte hälla ut bensinen i köket, det bästa är nog att plocka

av locket och hälla bort bensinen ur förgasaren utanför huset. :shock: :wink:

Jag trodde jag fått ut det mesta. Men det fanns kvar, alla packningar stank också riktigt illa.... :roll:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...