MrTurbo_1645 February 24, 2005 Report February 24, 2005 Fick hem min renoveringssats till min tvåportare idag.Något man vågar sig på att göra hemma på köksbordet? Vart en väldig massa smådelar tycker jag. Citera
Gäst February 24, 2005 Report February 24, 2005 Du har tidigare inte öppnat en Holley hör jag! Ford 2100 är jättelätt!Bara ett lock att lyfta på och resten ger sig själv.Montera ur pinalerna och sen in med det nyaDet följer väll med en liten instruktion?Det enda på 2100 som du ska kolla och mäta är flottören och hur högt den går.Den lilla måttstickan är till för att justera denna Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 24, 2005 Report February 24, 2005 Hej.Som info kan jag säga att det finns mer än dubehöver, kolla motsvarande delar i förgasarenlägg undan det du få över. Det är inte ovanligt att det som sagt ligger merän du behöver och att plocka sönder och sättaihop är enkelt om du följer instruktion och tar det lungt. Du kanske har tillgång till digital kamera, denkan rädda dig om du glömmer. Det som är lite jobbigt är att man måste slaktahela hörgasaren eftersom det behöver grovtvättas och blåsas ren med tryckluft innan återmontering av delar. Men vid renovering eller ompackning är köksbordet ett bra ställe. Jag har lite sparat matrial ur tidningar om duvill kan jag maila över till dig utifall. :wink: Citera
MrTurbo_1645 February 24, 2005 Author Report February 24, 2005 Okej, det låter bra. Krävs bara logiskt tänkande kan det kanske gå bra. Tjejen är bra på sådant... :wink: (anser hon själv)Det behövs inte mätas munstycken eller sådant där som jag hört talas om?Ska spana på det nästa helg kanske, så får vi se hur det går, tar kort med kameran och har laptopen brevid mig så jag kan söka hjälp. Lars > du får gärna maila över det du har. Bara trycka på e-postknappen nedan... :mrgreen: Citera
MrTurbo_1645 March 2, 2005 Author Report March 2, 2005 Har nu renoverat min förgasare. Lite huvudbry vart det men tror/hoppas den kommer funka fint. Lite delar vart det som sagt över. Tex fanns det två modeller av samma packning med. Listade tillslut ut vilken jag skulle använda. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 3, 2005 Report March 3, 2005 Hej.Bara du följer instruktionerna med grundinställningså skall det inte bli något problem, troligen blir dupositivt överraskad. Kör motorn varm och gör fininställning sedan kan duglömma förgasaren en tid. :wink: Citera
MrTurbo_1645 March 3, 2005 Author Report March 3, 2005 Jag monterade bort automatchoken nu med. Saknar röret till grenrör och skall ändå byta till headers. Visst kan man klara sig fin utan choke på en sommarbil? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 3, 2005 Report March 3, 2005 hej.Inga större problem, det går bra att klara sig utanman får sitta och tjuvhålla en stund på gasen. :wink: Citera
MrTurbo_1645 March 3, 2005 Author Report March 3, 2005 Kan oxå informera om att det INTE var en bra idé att renovera en förgasare hemma (innomhus). Det luktade gamal bensin vs avgaser(?) inne flera dagar... Tackar för all hjälp, återkommer när förgasaren är monterad och provad... Citera
Ronnie S March 4, 2005 Report March 4, 2005 Choken var urkopplad på min Mustang när jag köpte den, men då jag renoverade förgasaren fixade jag så att choken fungerar igen. Det brukar inte vara något problem att starta en bil utan choke (bara att pumpa till någon gång på gasen så att acc-pumpen sprutar in lite extra bränsle), men man får väldigt dålig tomgång med risk för tjuvstopp osv när motorn är kall. Jag tyckte det var ganska irriterande att bilen hela tiden stannade då man backat ut ur garaget och gick ur för att stänga garageporten. Citera
Gäst March 4, 2005 Report March 4, 2005 Kan oxå informera om att det INTE var en bra idé att renovera en förgasare hemma (innomhus). Det luktade gamal bensin vs avgaser(?) inne flera dagar... Tackar för all hjälp, återkommer när förgasaren är monterad och provad...Du skall inte hälla ut bensinen i köket, det bästa är nog att plockaav locket och hälla bort bensinen ur förgasaren utanför huset. :wink: Citera
MrTurbo_1645 March 4, 2005 Author Report March 4, 2005 Kan oxå informera om att det INTE var en bra idé att renovera en förgasare hemma (innomhus). Det luktade gamal bensin vs avgaser(?) inne flera dagar... Tackar för all hjälp, återkommer när förgasaren är monterad och provad...Du skall inte hälla ut bensinen i köket, det bästa är nog att plockaav locket och hälla bort bensinen ur förgasaren utanför huset. :wink:Jag trodde jag fått ut det mesta. Men det fanns kvar, alla packningar stank också riktigt illa.... Citera
Recommended Posts