March 2, 200520 yr comment_14681 Nu börjar renoveringen närma sig slutet. Förut har frågorna mest handlat om saknade delar, nu börjar det bli överskott på dom . Någon som vet var denna hör hemma?Undrar oxå om det ska finnas något justerbart undre stopp för rutan i dörren? Bilen är en 65a cab.Pelle
March 2, 200520 yr comment_14683 Hej.Skulle vilja se den andra sidan också av den kvar varandedelen.Stoppen för rutan i övre samt undre finns på dörrens insidadet skall sitta plåtvinklar som är plastdoppade.Vinklarna sitter monterade på insidan av dörren ungefär i höjd med främre skruvbleck för det stora stängnings-handtaget på insidan av dörren. :wink:
March 3, 200520 yr Author comment_14729 Här kommer andra sidan på den "okända" delen +stoppet som låg i samma låda. Det stoppar mot det halvcirkelformade drevet. Ett tack till Per B som fixat så jag kan få med bilder igen.Pelle
March 3, 200520 yr comment_14730 Hej.Det ser ut som att det är en del av glidskenan bakreden som heter 359662-5 BB.575_A. Det är altså justeringen som lossat från skenan, den du justerar lutningen inåt utåt dörrutans bak kant. :wink:
March 3, 200520 yr Author comment_14738 Du har så rätt, jag tyckte jag hade sett den förut,och visst jag har monterat båda glidskenorna så den här har blivit över. Vad kommer dina sprängskisser från?Själv har jag Fords shop manual och där är inte undre stoppet med. Tack för hjälpen. Jag börjar tro på att jag blir klar till våren, men saknar fortfarande kromlisterna över instrument och handsfack, tar tacksamt emot tips om var man kan tänkas hitta sådana.Funkar din originalprofil med bilder?
March 3, 200520 yr Author comment_14739 Hej igen LasseTittade lite noggrannare på sprängskissen, är det två vinklar eller vad är 21758 för något?Pelle
March 3, 200520 yr comment_14745 Finns det möjligen sprängskiss på bakre sidoruta -66 cab ?Min ena ruta vill åka upp för långt så kromlisten i nederkant åker med rutan upp och skadar lacken
March 4, 200520 yr comment_14768 Hej igen LasseTittade lite noggrannare på sprängskissen, är det två vinklar eller vad är 21758 för något?PelleHej igen.Ja det är två vinklar, kommer inte ihåg riktigt om det varen vinkel som stoppade vid uppvevning också. Troligen så är det så att en stoppar fönstret nedåt och enstoppar uppåt. Jag tror att jag har den tunna kromlisten med vinkel förhöger sida på instrumentbrädan 65. Säljes biligt om du behöver, ge mig ett pris så får vi se. :wink:
March 4, 200520 yr comment_14770 Hej.Här kommer sprängskiss HT-Cab Ruta 65-66. Nej jag kan inte använda min original inloggningför att lägga ut bilder utan får öppna en ny närjag lagt ut ca:50 gånger. Sprängskisser kommer från boken 64½-70Restoration Guide av Tom Corcoran and Earl Davis,denna bok är ett måste om man skall veta vadsom är rätt eller fel vid renovering. Boken är dyr men värd vartenda öre.
March 5, 200520 yr Author comment_14797 Jodå Lasse jag hittade ett lämpligt hål att stoppa vevmekanismen uppåt också, verkar lite "tårta på tårta" då det sitter stopp både fram och bak på rutans nederkant. Har jag missat någon finess? Har du möjligen en sprängskiss där listerna vi pratar om finn med? Ska göra några försök med Amerikanska skrotar och det är lättare att förklara med bilder.Pelle