Johan Olofsson March 4, 2005 Report March 4, 2005 Hej! Jag är inget proffs på bil-el men jag har ändå bestämt mig för att snygga till lite runt motorn.. och har hittat en kabel som går ifrån pluspolen på batteriet till vad som bör vara ett relä som sitter framför tornet på förarsidan, vad är detta för kabel, vad har den för uppgift? jag hittar den nämligen inte på något av mina kopplings scheman, kan man ta bort den ? Citera
göran cmc 302 March 5, 2005 Report March 5, 2005 Tjock röd kabel ?Det är huvudströmkabeln från batteriet till startrelätOm inte den finns på ditt elschema så ska du kasta det och skaffa ett riktigt Citera
Johan Olofsson March 5, 2005 Author Report March 5, 2005 det är inte den grova, det är en liten smal kabel som går runt hela motorutrymmet till ett relä på förarsidan framför tornet.. ska skaffa fram en bild om en stund Citera
göran cmc 302 March 7, 2005 Report March 7, 2005 Då är det ström-matningen till ett reläDu får kolla vart de övriga ledningarna från relät går till.Finns inga andra ledningar - ta bort skräpet. Citera
Recommended Posts