mustang65 March 4, 2005 Report March 4, 2005 Hej!Jag har en fråga om servo pump till en mustang-65 (Ford pump)Jag har plockat isär pumpen i molekyler för att byta packningar, har även plockat ihop den och satt tillbaka den i bilen. Men jag tycker att det går tungt att styra.Min fråga är: kan jag ha satt ihop pumpen fel?En reflektion som jag gjorde innan jag monterade pumpen i bilen var:När jag snurrade på remskivan så var det ett fluffande ljud åt ena hållet(pump ljud) och inget åt andra hållet. Fluffljudet var inte i samma riktning som remmens.En annan reflektion jag gjorde var när jag kollade olje nivån, det såg ut som det var miljoner små bubblor i oljan.Är det någon som har erfarenhet av detta?Tack på förhandCMC 691 Citera
mustang65 March 5, 2005 Author Report March 5, 2005 Nu har jag äntligen hittat felet, för att hitta detta fel måste man förstå hur servopumpen fungerar. Med lite sökning på TEKNIK SIDORNA och lite sunt förnuft så löser det sig, skall inte vara långdragen......det finns något som heter Cam Pack och i cam packet finns 8 små kammar som är fjäder belastade. Det var kammarna jag hade vänt åt fel håll, jag hade alltså 50% chans att göra fel eller rätt vilket som.Felet jag gjorde från början var att det ringde i telefonen och jag svarade, tappade koncentrationen men fortsatte prata och meka......men inget ont som har något gott med sig. Jag lärde mig hur en servo pump fungerar.Mwhcmc 691 Citera
Recommended Posts