Jump to content

Recommended Posts

Hehe... kul tråd. Nja när mussen står och gottar sig i garaget med snöstorm utanför så får det bli farens mustang-bulade (det var jag) Saab 9000 2.3 CD fulltrycks turbo -90. Går som ett skott i natten :D , de dagarna den inte jävlas med en :( . Har gått 20k mil så det börjar väl ta på rejorna.

Är inte den hemma så får det bli morsans nybeg Toyota Avensis Turing 1,6.-97 Tar en vecka ungefär att köra om traktorer på vägen... Kastat ner en turbo så hade det blivit underverk... :wink:

Men när stormen lagt sig och snön smält bort blir det MUSTANG för hela slanten!!! 8)8)8)

Hehe... kul tråd. Nja när mussen står och gottar sig i garaget med snöstorm utanför så får det bli farens mustang-bulade (det var jag) Saab 9000 2.3 CD fulltrycks turbo -90. Går som ett skott i natten :D , de dagarna den inte jävlas med en :( . Har gått 20k mil så det börjar väl ta på rejorna.

Är inte den hemma så får det bli morsans nybeg Toyota Avensis Turing 1,6.-97 Tar en vecka ungefär att köra om traktorer på vägen... Kastat ner en turbo så hade det blivit underverk... :wink:

Men när stormen lagt sig och snön smält bort blir det MUSTANG för hela slanten!!! 8)8)8)

Turbo. Huu.. usch. Sådana skumma effektkurvor och konstiga pysande system med dessa konstiga vinande klumpar till respiratorfläcktar... Naee. Sådan klarar jag mig utan :P

Hejsan.

Man kanske ska skriva att man inte bara åker Mustang-griller på vintern.

Åkedonet är en Ford Aerostar XLT från -92. Skitbra familjebil. Behöver aldrig fälla ihop barnvagnen.Kul att se när de försöker trassla ner b-vagnen i en liten Micra eller någon annan pluttbil.

Den rör faktiskt på sig också, fast den är närmare 2ton tung. V6 på 4l ger en del vrid som behövs och diffad bakaxel.

Mycket billigare än andra i samma storleksklass.

Ska man tala om nackdelar,så är rosten det värsta. Men har man renoverat en musse så vet man hur det går till.Eller hur?

Men nu väntar man på våren, så man kan ut å brumma lite.

Mvh Anders

Hej.

Det är klart att man måste åka på vintern, men inte skridskor.

Jag har alltid varit intresserad av att ha en bra USA bil

på vintern av märket FORD. 8)

Vintrarna 01 tom 03 åkte jag T-Bird 93LX 3,8 men så blev

det så j-la mycket salt på vägarna så från januari varje

år så blev den parkerad och så köptes en gammal 240

eller liknande istället för blöta salt dagar. :?

Samma sak igen 2004-5 köpte en Mustang 93LX 2,3 att

åka med men vägverket ville salta bort de också så den

åker jag sparsamnt med, annvänder frugans 240 istället

när det är mycket saltblött. :wink:

hej

jag kör BMW318, Volov V50 eller min gamla Peugeot 205 1985 års modell som min son ärvt efter min svärfar bes ua i Januari. Till hösten blir det nog någon Fordmodell sneglar på en Lincoln 73 den är ju både skattebefriad och bes vartannat år. Vi skall till USA i höst och träffa lite folk så det blir nog tid till lite bilköp också. Just nu väntar jag på vårvärme så man kan köra och höra V8. Idag är det Volvo V50 som gäller kallt och jäkligt härnere i Skåne.

maria troedsson :lol: cmc 314

mustang mach 1 1969

• 2 weeks later...