rossander March 5, 2005 Report March 5, 2005 Hej!Någon som har bilder som visar det svartlackerade området under sparklådorna som kallas pinch weld. Ska det vara svartmålat från framhjulet till ända längst bak, jag menar även bakom bakhlulen? Eller är det bara mellan hjulen så att säga Vart ska man lägga skarven? Bilen, en ivy green HT 1966. Vissa påstår att det bara var svartmålat där på ljusa bilar, men jag hittade spår av silkesmattsvart på min vagn. Bakom bakhjulen var det dock så sönderrostat så jag inte kunde se någon färg alls... Citera
Westmus March 9, 2005 Report March 9, 2005 Efter hvad jeg har læst mig til skal det se sådan her ud, også bakom bakhjulet: www.mustangklubben.dk/medlemmer/visMedlem.asp?id=102Skarven skal være cirka 1" ude, med blød overgang og ikke hårdt optrukket. Malet skråt fra neden, således at baksidan af kanten (pinch weld) og et stykke ind af bunden (1-2") ingen sort maling får. Beskrivelsen kommer fra Jeff Speegle som er MCA Gold Card Judge. Citera
Recommended Posts