jentho March 12, 2005 Report March 12, 2005 Hejsan på er,tänkte svetsa på en H-pipa på vårat avgassustem.Undrar lite försynt om den måste vara av samma dia som resten av systemet elller om den kan vara tunnare? Citera
sniffer March 12, 2005 Report March 12, 2005 Hälst så skall den la vara minst så stor som rästen av systemet för att fungera bäst men mindra borde la inte vara någon fara. Beror la lite på hur effektift den skall fylla sin funktion.Borde ju aldrig bli sämre än innan iallafall overoendae av storlek Den skall ju sitta så långt fram som möjligt ialafall va jag vet. För dens funktion är ju att dela upp dom olika avgasinpulserna fån vardera sida i båda rören bakom h-pipan för mindre motstomd och lättare flöde i systemet. Citera
göran cmc 302 March 13, 2005 Report March 13, 2005 Detta ämne ha varit uppe förut - använd SÖK-funktionen så får du kanske dina svar. Citera
1096 March 13, 2005 Report March 13, 2005 Hej!Jag har en bra och enkel instruktion på det där med H-pipan. Hur man tar reda på var pipan ska sitta, hur grovt röret ska vara osv. Kan göra en liten avscanning om du vill och maila dig? Citera
NightMaaN March 13, 2005 Report March 13, 2005 jag tar oxå jätte gärna mot det mailet... nightmaan@spray.se Citera
1096 March 13, 2005 Report March 13, 2005 Ähhh... jag lägger in som bilaga i stället. Kan ju vara fler som snidar rör i snöstormen.Lycka till!Kollade just på mitt nya Offroad H-pipe som låg i källarn, där var H-pipan lika grov som resten (2.5")Taget ur "Mustang Performace Handbook av HPBooks" Sidorna kom i omvänd ordning hur jag än gjorde i bilagsrutan Citera
Gäst March 13, 2005 Report March 13, 2005 Hej.Ritning på min Universal H-Pipa som jag använt påett antal Mustanger, lätt att tillverka och lätt attdemontera vid eventuellt växelådsjobb mm. Rörbitarna styrs av det befintliga systemet. :wink: Citera
Gäst March 13, 2005 Report March 13, 2005 Hej igen.Bild på en Universal H-Pipa färdig för användning tilldubbelsystem, bestäm platsen på systemet själv dubehöver inte demontera monterat system. :wink: Citera
Recommended Posts