Jump to content

Recommended Posts

Mitt i rostlagningen kom jag på att det snart är sommar. Har hela tiden tänkt att renovera i flera steg (inkl onödigt skruvande) men försöka köra lite varje sommar.

Nu är det tungt med den planen med tanke på att bilden är tagen idag.

He, he - enda fördelen med att inte ha något mek-garage; bilen står färdig inför sommaren.

Nåja, gör hellre jobbet ordentligt så kan du njuta nästa sommar. Istället för att hafsa ihop något som du sedan retar dig på så länge du har bilen. Lycka till i alla fall.

Självklart kommer jobbet att göras superseriöst och bilen står bra där den står om den nu inte blir klar !!!

Sagt till mig själv att om inte golvjobbet exkl lack är färdigt i april så får bilen stå över i sommar och jag kan ta ytterligare en etapp på renoveringen utan att skruva i hop för att köra i sommar.

Förresten så ska jag aldrig mer ge mig på en cabbe som man behöver byta inre tröskellådor på. Fy f-n allting som finns utmed sidorna är ju svetsat i dom balkarna vilket innebär rena kirurgarbetet och få bort dom gamla plåtarna.

jo jag känner lita av det me jag plockade ner allt i motorutrymmet och ska lyfta motor ikväll för sedan ska det lackas. Bilen SKA rulla på måndag nästa vecka och sedan var kväll under custom dagarna. Jag har ju tenta vecka nästa vecka tillpå köpet tror jag prioriterar mussen. Hoppas vi ses på mässan stackell.

Förresten Anders vet ni vilka som ska stå på mässan???

// Micke