Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Hur ska egentligen jordningen mellan batteriet-karossen-motorn se ut, för att "fungera" så bra som möjligt?

Hur sitter det original på mustangerna?

På min sitter jordningen från minuspolen till motorblocket & från minuspolen till chassi, räcker det lr?

Hörde att om motorns jordning inte är helt korrekt kan de bli störningar om man kör med elektroniskt tändsystem :?:

mvh!

Hej.

1965-66 som exempel så sitter jordningen från

block ansluten en bit bakom generatorn upp till

batteri, sedan sitter en jordkabel i bakant topp

motorblock höger sida till (chassi) torpedvägg.

Anslutningen av jordkabeln på torpedväggen

sitter i höjd med kupéfläktmotors synliga del

i motorumet. :?

Det var f-n inte lätt att förklara, det viktiga är

att motorn har jordning i chassi var den sitter

har egentligen ingen betydelse. :wink:

Ok!

Ja, de är inte lätt o förklara sig genom text...men jag tror jag fattade!

Alltså, en jordkabel från motorblockets anslutning nere vid generaton till batteriet, och en jordkabel mellan höger topp och torpedväggen.

De va så du menade lr :?::D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...