AndreasL. March 16, 2005 Report March 16, 2005 Hej!Hur ska egentligen jordningen mellan batteriet-karossen-motorn se ut, för att "fungera" så bra som möjligt?Hur sitter det original på mustangerna?På min sitter jordningen från minuspolen till motorblocket & från minuspolen till chassi, räcker det lr?Hörde att om motorns jordning inte är helt korrekt kan de bli störningar om man kör med elektroniskt tändsystem mvh! Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 16, 2005 Report March 16, 2005 Hej.1965-66 som exempel så sitter jordningen frånblock ansluten en bit bakom generatorn upp tillbatteri, sedan sitter en jordkabel i bakant toppmotorblock höger sida till (chassi) torpedvägg.Anslutningen av jordkabeln på torpedväggensitter i höjd med kupéfläktmotors synliga deli motorumet. Det var f-n inte lätt att förklara, det viktiga äratt motorn har jordning i chassi var den sitterhar egentligen ingen betydelse. :wink: Citera
AndreasL. March 16, 2005 Author Report March 16, 2005 Ok!Ja, de är inte lätt o förklara sig genom text...men jag tror jag fattade!Alltså, en jordkabel från motorblockets anslutning nere vid generaton till batteriet, och en jordkabel mellan höger topp och torpedväggen.De va så du menade lr Citera
Recommended Posts