Jump to content

tändningproblem


Jimmy_the_1

Recommended Posts

Hej

Fick ett akut problem idag, skulle provköra mussen för första gången iår... vred om nyckeln och den startade direkt.... men lika fort dog den. Jag försökte en lång stund men bilen ville inte vara igång...

Kompisen tror att det är något med tändlåset, så fort jag startat bilen och släpper nyckeln så dör den... hittade en sladd från tändlåset som inte gick någonstans och funderar på jag råkat få med mig någon sladd när jag rensade under panelen i vinter. Om så är fallet, är det någon som har haft liknande problem eller vet någon var den sladden ska gå?

Mvh Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Går den under tiden du håller nyckeln i startläget är det förmodligen brott på "motståndskabeln" mellan nyckeln och tändspolen, när du kör på starten får den ström direkt till tändspolen. Har du en voltmätare så kolla om du har spänning på tändspolens pluskontakt (den som inte går till fördelaren) när du har nyckeln i körläge. Har du ingen mätare kan du ta en kabel från batteriet till spolens pluspol och se om bilen startar, men då går bilen även om du stänger av nyckeln så länge du har kabeln kvar.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Äntligen hittade jag den saknade länken...

En sladd var av under instrumentpanelen... Eftersom min bil har varit ägd av en idiot så finns det kabelhärvor under hela instrumentpanelen och trots jag rensat hälften så finns det säkert 20-30 gamla kablar som inte går någonstans... men men jag fixade detta och och jag tackar för hjälpen :D

Mvh Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...