aihonen March 30, 2005 Report Share March 30, 2005 hej hur får jag bort ljusknappen o tändningsvredet från instrument brädan har någon en enkel förklaring alla andra losnade utan problem jag har en 65 ht. börjar snart att undra om jag ska hålla på med bilar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst March 30, 2005 Report Share March 30, 2005 För tändningsvredet ska du stoppa i nyckeln, vrida den så lång åt vänster som det går. Och sen ska du trycka i något lämpligt i det lilla hålet och sedan vrida tillbaka nyckeln..Jag är inte helt hundra på om det är så, och nu sitter jag på jobbet så jag kan inte kolla det föräns jag kommer hem, men då kan jag uppdatera.Hur som helst så gjorde jag som man ska, och jag fick inte loss skiten ändå.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniffer March 30, 2005 Report Share March 30, 2005 Undrar om vi har liknande reglage för ljuset fasten jag har en 70 för den vet jag är svårlossad. I alla fall mitt ljusreglage. Pillat som fan med den enligt förklaringar på forumet men får fan inte loss den. Kan vara jag som är extremt mysslyckad på just de men loss vill den iallafall inte :/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dacke March 31, 2005 Report Share March 31, 2005 Här är en bra beskrivning på tändningslåset.....http://www.mustangmonthly.com/howto/173 ... ndex1.htmlFör att få loss ljusknappen måste du in bakom instrumentbrädan ,sitter en liten knapp på ljusrelät som måste tryckas in samtidigt som du drar i knoppen.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S March 31, 2005 Report Share March 31, 2005 Här är en tidigare diskussion om detta: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... highlight= Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 March 31, 2005 Report Share March 31, 2005 För att få loss ljusknappen måste du in bakom instrumentbrädan ,sitter en liten knapp på ljusrelät som måste tryckas in samtidigt som du drar i knoppen.Knappen sitter på dragströmbrytarens kontaktstycke insidan avinstrumentbrädan inte på ljusrelä för det finns inget, i övrigt är det rätt beskrivet. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
aihonen March 31, 2005 Author Report Share March 31, 2005 tack för tipsen nu losnade allting utan problem.tur att det fins folk somm har koll på läget m.v.h olle Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts