Jump to content

Tipps till er med usliten ljusreglageknapp för panelbelb..


sniffer

Recommended Posts

Plocka loss min idag då jag hittade den lilla knappen på åvansidan av reglaget (den sidan som ligger mot bordet). Min panelbelysning lyste inte innan så jag tog och byglade över den då jag just nu inte har något större att beställa utomlans. Så om någon har samma problem som jag så tänkte jag här dela med mig av lite simpla bilder hur jag löste de även fasten de var en väldigt simpel lösning. Byglade alltså över resistorspiralen väldig simpelt som på bilderna. Observera att kabelstumpen som sticker ut skall klippas bort så de bara blir den lilla byglingen kvar.

http://web.telia.com/~u32218326/Bilder/ ... gsreglage/

Kanske kan vara till hjälp för någon. Vem vet..

När jag ändå skriver så kan jag kanske även passa på att fråga vart eller vilken väg strumpan med alla kablar är dragen till bakljuset? Hittade nämligen en separat strömförsörjningskabel som någon hadde dratt bak och ersatt den orginal svarta i strumpan. Jag har tidigare va jag trott lyckats avlägsna att hemmabyggt elsystem i bilen och vill även ha bort den hemmadragna kabeln jag hittade i dag så jag vill att allt elsystem skall vara så 100% orginal och oskadat som möjligt och kan bli.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...