Bosse N Posted April 22, 2023 Report Posted April 22, 2023 Jag skulle vilja ha åsikter om service på min Mustang 5,0 2015. Ska man lämna in åbäket och betala flera tusen för att bl.a. få bytt olja och oljefilter plus att de tittar i de genomskinliga behållarna för bromsolja och expansionskärlet för kylarvätska när det är så fruktansvärt enkelt att göra detta själv. Visserligen blir det inte noterat att det är gjort men gör jag det själv så vet jag att filtren är bytta samt vilken olja jag använt. P.s. Har haft hobbybilar sedan början av åttiotalet och har alltid "servat" dessa bilar själv och det har aldrig varit några problem. Nu har dessa bilar varit av äldre årsmodell så det är därför jag är tveksam till hur jag ska göra. Någon som har några synpunkter? /BosseN Quote
Rsracing Posted April 22, 2023 Report Posted April 22, 2023 Nä gör det själv notera vilken olja o filter,kvitto. Quote
Bosse N Posted April 25, 2023 Author Report Posted April 25, 2023 Tack för svaret Rsracing. Jag gör som du föreslår och eftersom jag alltid för "loggbok" på alla körningar, tankningar och ev. reparationer inklusive kvitton så finns allt noterat och klarlagt för näste ägare då "loggboken" följer bilen. 1 Quote
Recommended Posts