galanz April 6, 2005 Report April 6, 2005 behöver nog fylla olja i min automat.........låg nivå på stickanvar fyller jag på oljan? och spelar märket på oljan någon roll?har en flaska "total fluid at42" stående........den e märkt ford mercon (funkar den?)tack för svar Citera
cmc 49 April 6, 2005 Report April 6, 2005 Du fyller på via oljesticks röret så skaffa dig en lång smal tratt.olje nivån visas på stickan min o max.starta bilen och drag spaken genom växlarna känn så de går i därefter i p låt bilen gå på tomgång när du kollar oljenivån.vilken olja du ska vet jag ej men det står väl i instruktionsboken:- Citera
galanz April 6, 2005 Author Report April 6, 2005 det enda som står i häftet är att oljetyp mercon® skall användas .........frågan är om det finns varianter för annars skall dennna oljan funka då den e märkt ford mercontack för svar iafbtw...gör det skillna dom lådan ligger i neutral eller i park läge för nivån? Citera
Fredde77 April 7, 2005 Report April 7, 2005 Gå in på, http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.aspDär får du reda på vilken typ av valvoline-olja du kan använda till din musse!/Fredde Citera
galanz April 7, 2005 Author Report April 7, 2005 ja nu e det gjort iaf.........hällde i den "total" oljan (hoppas det räcker att den var klassad mercon)hoppas bilen inte rasar.... Citera
Recommended Posts