Jump to content

Orginal färg från USA


Recommended Posts

On 2023-08-16 at 22:41, Ulf Simonsson said:

Hej, 

Någon som skall beställa Fords orginal färg från USA, så är jag intresserad att vara med till min gröna Mustang 1966. Hör av till mig på Mail ulf-simonsson@telia.com , 

Privatpersoner kan inte beställa kemikalier överhuvudtaget från USA.

Det finns ej heller "originalfärger" alls att köpa i USA annat än att man har brutit fram det med moderna ämnen från en känd lackad yta.
Kemikalierna i originalfärger är förbjudna sen lätt +30år sedan
Har du en fräsch lackad yta på bilen som helst inte utsätts för solen så kan en bra billackerare mäta fram nyansen med en såkallad spektrometer....Då får man exakt fram kulören och kan blanda med moderna lacker.
Det blir både billigare, bättre och säkrare om du skulle få en skada exempelvis...Då har du ju ett recept för modern billack.
Nya regler trädde i kraft gällande billacker förra året så det är grymt reglerat vad man får använda

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Hej,

om du vänder dig till en återförsäljare av PPG billacker så kan de med största säkerhet hjälpa dig. Då får du originalkulören på bilen och inte den kulör du har nu (om det inte är att du vill ha den åldrade som du har). Det är också samma produkt i USA som här hemma. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...