Jump to content

Recommended Posts

Hej! 
Jag har nyligen sänkt min 2017 GT med Eibach pro kit. Nu har jag planer på att sätta på 25mm eibach spacers. För att få ut däcken mer. Ni som kör/har kört med spacers, har det fått några konsekvenser/slitage på andra delar?

Jag tycker utseendet blir riktigt aggresivt, men jag blir nojig över vad konsekvenserna blir.. 

Mvh, Okunnig. 😃

3E0EA215-8654-495E-A259-47A999C87BBD.jpeg

BB63D9CF-FFA4-4BC6-860E-A08AC7BF5DB6.jpeg

Har själv använt 25mm runt om och det ser bra mycket bättre ut däremot som corvette skriver så trycker det skevt på hjullagret, men dagsläge har jag köpt andra ferrada FR1 fälgar som kommer lika långt ut som dina gör på bilden.

Förövrigt så får du möjligen mer stenskott av dina bakre däck och fram kan det det nöta mer på skärmkanten fram.. bara att hålla efter... i mitt fall så har jag låtit montera stenskottfilmsskydd från främre längst ner tröskeldelen fram till bakre och sen där bakre hjulhuset buktar ut så har jag låtit sätta högre avslut på stenskottsskyddet , sen kan du använda locktite blåa varianten som finns på biltema för att bultarna inte skall vibrera loss på spacern och naturligtvis efterdra efter 10mil det behövs alla bultarna satt inte riktigt fast för min del ...

• Like 1
2 timmar sedan, Corvette said:

Har inte märkt några konsekvenser av detta ännu.

Klart att lager trycks lite hårdare men klart värt det 👍

Okej, ja ett jäkla lyft👍🏻😃

(redigerad)

Jag satte på 25mm spacers runt om och blev riktigt nöjd med resultatet. Sen får framtiden utvisa! Någon gång framöver vore det kul med nya fälgar och ett fint offset värde på dom.
Min lösning för att minska på stenskotten fick bli dessa stänkskydd. Väldigt minimalistiska och passa bra in med bilen. Sen kanske en PPF är den bästa lösningen. 🙂

IMG_3137.PNG

IMG_3140.jpg

IMG_3141.jpg

Ändrade %s av %s (%s)