Jump to content

Motorbyte


juice

Recommended Posts

Hej!

Nu sitter det en original rak sexa i bilen, det är en 67 så det är den fyrbultade fram och bakvagnen.Jag undrar om det går att lägga i en v8 289, i min mustang.

Tänkte stoppa i den samtidigt som jag renoverar den gamla sexan,

men klarar bakaxel +växellåda (c4 automat) det större vridet.

Ha det Uffe

Link to comment
Share on other sites

hej! C4an ska det inte vara några problem med, vi har en C4 bakom vår 302a. Bakaxeln vet jag inte, är det en 8"?? Om det är så tror jag inte att det heller ska vålla bekymmer. Givetvis beror detta lite på vad du ska använda bilen till. Hög perf. trimm etc, då får du nog fixa till grejorna lite men om det körs "normalt" så ser jag inte varför det inte skulle gå. Någon annan kan kanske detta bättre..

mh Leijon

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Tanken är att jag skulle åka original, men undrar lite om det finns någon modern fram och bakvagn som passar till våra bilar om man nu får för sig att skrämma upp motorn lite, man vet ju aldrig vad som kan hända om andan faller på.

Ha det

Uffe

Link to comment
Share on other sites

Detta ämne har varit uppe ett antal gånger förut så........................

använd sökfunktionen så hittar du mycket info.

PS: Det är inte bara drivlinan du måste titta på om du byter motor - i princip hela framvagnen behöver bytas till V8- bilarnas dimensioner.

Betydligt mera job / kostnader än du tror.

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon modern fram och bakvagn med dagens köregenskaper som skulle passa någorlunda.

Jobbet är inget problem för man måste ha något att göra på vintern för att hålla nerverna i schack.

Samtidigt vill man ju få tillbaks pengarna när man säljer så det kanske är bättre att utgå ifrån en bil med v8 från början.

Dom bilar med rak 6 växer ju inte på träd precis, kanske synd att förstöra en originalbil.

Uffe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...