mobcharge April 14, 2005 Report April 14, 2005 Hej, en snabb fråga, har haft en stressig dag och det står lite still i huvudet, kompisen har en cheva som efter att inte ha använts på etttag och det är helt omöjligt att få i backen på (manuell) huxflux, han bad mig om tips men det står som sagt still, en del andra växlar kan var lite krångliga att få i men när man kör går lådan bra.MKT MKT Tacksam för tips Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 15, 2005 Report April 15, 2005 Hej.Troligen så har centreringen i växelsegmentet underväxelspaken tappat sin inställning, inte ovanligt. Kolla i din Mustang Haynes bok på manuell växelspak så förstårdu nog vad jag menar i princip samma på Gambia Motors. Det kan också vara så att någon av stagen till växlarna på låda krökt sig inte heller ovanligt, detta brukar dock lösa sig om han justerar växelsegmentet. :wink: Citera
mobcharge April 15, 2005 Author Report April 15, 2005 Tackar för det korrekta svaret, jag var nere och kollade idag och det var staget jämte backen (om det var 1-2 eller 3-4 vet jag ej men ett av dem)som var krökt, ta loss räta och vipps går det utmärkt, kul att få tjäna sig lite duktig ibland Citera
Recommended Posts