BjörnD June 20, 2024 Report June 20, 2024 Hej Detta är förmodligen svårt o svara på , När jag kör skramlar det från framvagnen,finns det några tips om saker jag kan kolla först eller ska man bussa om hela framvagnen? Kan det vara så enkelt att stötdämparna glappar? Citera
olle sjölund June 20, 2024 Report June 20, 2024 i mitt fall hittade jag felet i nedre fästet på stötdämmaren en del av gummit rutnat medl.5257 Citera
BjörnD June 20, 2024 Author Report June 20, 2024 9 minuter sedan, olle sjölund said: i mitt fall hittade jag felet i nedre fästet på stötdämmaren en del av gummit rutnat medl.5257 Jag har en hel låda med bussningar som jag fick med när jag köpte bilen, ska kolla om nån passar, var köpte du dina? Citera
UffeR June 20, 2024 Report June 20, 2024 Dåliga bussningar till kränghämmarstaget kan ju också ge ett visst skrammel eller dåliga bussningar i bärarmarna. Citera
BjörnD June 20, 2024 Author Report June 20, 2024 Antar det! det är värt o kolla! tack för svar Citera
BjörnD June 27, 2024 Author Report June 27, 2024 Nu är skramlet borta! det var de tre muttrarna som håller stötdämparna i motorrummet,de var altså lösa!? så nu går den tyst 1 Citera
Recommended Posts