Jump to content

Kilometer Tavla


pineman

Recommended Posts

Hej alla.

Jag var och besiktigade min -65:a igår 19/4 i högdalen och otrevligare människa har jag aldrig stött på. Han gav mig en 2:a för Milestavlan??? Trots att den för två år sedan gick igenom med anteckning i protokollet om detta. Nu måste jag fixa detta. Kan nån hjälpa mig och var kan man köpa sådan matris/tavla.

Kan man sätta den på utsidan/eller är det krångligt att få den isatt på insidan. Provade att ta bort hela paketet men det fjädrade tillbaks, så den verkar sitta spärrad på nåt vis?? nån som vet?

Eller ska man köra gnuggisar?

Provade att trycka egna med Dynamon, men det blev för prottligt. Vore hastighetsmätaren rund så vore det enklare, men min är ju inte rund (ni vet).

Hjälp.....

Link to comment
Share on other sites

Detta hittade jag efter en snabb sökning på VägVärkets hemsida:

4 § Hastighetsmätare skall visa hastighet i kilometer per timme (km/h). Hastigheter under 20 km/h behöver inte visas.

Hastighetsmätare i bil av årsmodell 1970 och tidigare får visa hastighet i miles per timme (mph) under förutsättning att hastighetsmätaren på lämpligt sätt förses med markering som visar hastighet även i km/h.

Beskriver ganska tydligt vad som gäller, tycker jag. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Detta hittade jag efter en snabb sökning på VägVärkets hemsida:
4 § Hastighetsmätare skall visa hastighet i kilometer per timme (km/h). Hastigheter under 20 km/h behöver inte visas.

Hastighetsmätare i bil av årsmodell 1970 och tidigare får visa hastighet i miles per timme (mph) under förutsättning att hastighetsmätaren på lämpligt sätt förses med markering som visar hastighet även i km/h.

Beskriver ganska tydligt vad som gäller, tycker jag. :wink:

Hehe, tänk att dom inte ens kan hålla koll på sånt själva, men besiktningen i ett nötskal...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Man behöver inte plocka loss hastighets mätar vajern för att byta mätar tavla om man bara vill köpa ett klister märke som finns på tonys auto parts det är bara lite pilligt att få in märket bakom mäter nålen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...