Jump to content

Helljus-spak under blinkers-instruktionsbok


Larsa

Recommended Posts

Hej! Tänkte börja med att tacka för en ruskigt bra sida!

Har nyligen köpt en GT cab -96:a som jag är ruskigt nöjd med, men har några funderingar kring:

* Jag lyckas inte få på helljuset på bilen, sätter på vanliga lyset, men helljuset fukar bara på som ljustuta, då min bil saknar instruktionsbok tänkte jag höra hur man ska sätta på det, jag drog spaken mot mig. Tänkte även höra hur man lagar spärren för helljus om den skulle va paj?

* Tänkte även höra om ngn vet var man hittar verkstadshandbok och instruktionsbok till bilen??

Tacksam för snabbt svar!

Link to comment
Share on other sites

-För att få på helljuset så ska du dra spaken bort från dig, mot dig så är det bara ljustutan som sagt.

-Spaken under blinkerspaken är till för att ställa in ratten i höjled.

-På ebay har dom billiga instruktionsböcker mm. Här tex: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WD1V

Verkstadshandböcker kan du hitta på bokpris.com http://www.bokpris.com/0801988233

-Japp, har haft precis samma problem som dig med tripmätaren, det är ett kugghjul som gått sönder i instrumentpanelen, detta kugghjul kan vara jävligt att få tag på, men jag hade turen att hitta ett nytt på ebay för bara 300kr! Så sök där å se ifall du kan hitta något, annars så är det bara att köpa en helt ny instrumentpanel och dom är inte billiga :?

Link to comment
Share on other sites

Tack tack!

Kändes klantigt med helljuset, det va lite trögt, jag provade framåt först men va lite rädd att knäcka spaken den kärvar lite. Var nog lite övardrivet feg i handhavandet dock.

Tänkte på en annan sak är det kamrem eller kedja på en 4.6 GT -96??

// Larsa

Link to comment
Share on other sites

Tack för ovärderlig info!

Ska prova att ring å kolla på nummret som stod i annonsen sen när jag rivit panelen!

Var för övrigt rätt ensam om att köra nercabbat idag, var inge cabväder precis :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tack för ovärderlig info!

Ska prova att ring å kolla på nummret som stod i annonsen sen när jag rivit panelen!

Var för övrigt rätt ensam om att köra nercabbat idag, var inge cabväder precis :lol:

hehe ja idag tyckte jag allt att det var lite för kallt för att köra nercabbat :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...