Jump to content

Bäst av 10 timmar på autobahn.

Featured Replies

comment_16630

Är på en liten semesterresa ned till Österrike och vi körde igår genom hela Tyskland på autobahn, vi åker i en skaplig Mercedes E combi.

Plötsligt får jag se något trevligt i backspegeln ute i vänsterfilen.

2 st helsvarta Mustang 05 cabriolet med kanske 50m mellan sig och något snabbare än våra 140 km/h. Ett härligt ljud och en skön syn när man såg akterpartierna försvinna iväg. Det var betydligt häftigare än när en Ferarri drog förbi i minst 200 km/h och med ett ljud som ett Viggen-plan.

Trodde jag skulle hinna få klubbtidningen innan jag åkte i onsdags för att ha med på resan men den har ännu inte dykt upp och då får man glädjas åt sådana här banala saker.

comment_16633
Trodde jag skulle hinna få klubbtidningen innan jag åkte i onsdags för att ha med på resan men den har ännu inte dykt upp och då får man glädjas åt sådana här banala saker.

Banala saker ?? :shock:

Det enda intressanta på hela autobahn är ju de "exotiska" bilarna som inte är så vanliga här hemma. ;)

F ö gör jag allt för att undvika autobahnkörning genom Tyskland, det är så mycket trevligare att åka på de mindre vägarna... :D