Jump to content

cigarr till er alla!!!


lestat

Recommended Posts

Grattis.

Min grabb som är två och ett halvt tjatade hela helgen.Pappa åka stang lät det.Det är kul att nästa generation är intreserade från början.

Det är väll bara att hoppas det håller isej då han troligtvis ska ärva bilarna. :?

Link to comment
Share on other sites

Passar på att säga grattis jag också då. Bättre sent än aldrig.

Här springer det inte omkring några små knoddar än, men vem vet när det dyker upp en =).

Tyvärr röker jag inte men jag kan skåla med dig istället *höjer kaffe koppen*.

Lycka till och hoppas ni får MASSOR med roliga stunder. :P

Link to comment
Share on other sites

Man röker inte en cigarr, man avnjuter. Man skall ju inte dra ner röken i lungorna utan bara smaka på den, alltså en relativt oskadlig njutning....

Precis som med en mustang. Man kör inte, man.......ja, just det!

En lite rolig grej med cigarrer är att på vissa fabriker på Havanna får man röka så många man vill under arbetstid samt ta med ett visst antal hem.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, jaa... Jag skulle nog inte kunna avnjuta en i hemmet ändå. Med tanken på att sambon har väldigt dåliga lungor och troligtvis skulle hosta ihjäl sig då. Men kanske om man går ut på bron.... Men då blir det ju kallt :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det brukar vara så. Man kan tycka hur mycket man vill. Men i slutändan så är det "någon annan" som bestämmer hela tiden.

Men nu var det ju inte Cheferna vi skulle diskutera här. Utan det var ju ett nytt liv som skulle hyllas! *snor åt sig en ciggar och smuttar lite på den*

Får väl ta den smällen sedan när sambon kommer hem ; ).

Grattis än en gång!

Link to comment
Share on other sites

:D tackar tackar...... ja jösses.... gissa om att jag verkligen sett fram mot den dagen.... slutade rökte för ett par år sen, och slutade snusa för 9 månader sedan (efter 22år) .. och har varit såååå jäkla sugen!! ... så man köpte ju på sig ett helt knippe med cigarrer å var glad.... så alla polare som kom å hälsade på fick ju en.... jag rökte så jag nog var grön i ansiktet, och mådde som om man var bakis..... frågan om det var värt det? ... skulle utan tvekan göra det igen :--

Å by the way.... Lillgrabben mår oxså bra :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag slutade röka för ca 2 år sedan eftersom flickvännen fick åka in på akuten och inte kunde andas. Och 1 februari i år så slutade jag snusa efter att ha snusat varje dag i 2 år. Visst fasiken har jag varit sugen, men jag har inte haft något återfall efter det, trots att det alltid ligger 1-3st snusdosar i kylen, flickvännen snusar fortfarande nämligen.

Men strongt jobbat att du slutat och klart du ska fira med ciggar, kommer säkert jag också göra när den dagen kommer när jag får en junior ; )

Link to comment
Share on other sites

Man röker inte en cigarr, man avnjuter. Man skall ju inte dra ner röken i lungorna utan bara smaka på den.....

Men e inte det som att tex: Gurgla sig med 20 årig Laphroaig whisky, å sedan spotta ut! :? (hädning)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nja, man spottar väl inte ut maten bara för att den är god.....

Mjölk och vatten dricker man för törsten

Cigarett för att man måste (i nio fall av 10)

Korv å mos för att mätta

Nissan Micra för att komma från A till B.

Cigarr, congac, rom, mustang, praliner för att njuta.

Det är ingen normal människa som drar halsbloss på cigarr, det är som att svälja snus.

Hur går det förresten med den lille mannen, allt under kontroll?

/ Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...