Lars Westman 18 November Report 18 November Hej. På min 06:a sitter det svarta led bakljus, skitsnyggt, men det höll inte bilprovningen med om som slog ned på röd blinkers, dvs. fel färg. Köpte andra, original bakljus som är helröda men där tidigare användare kopplat om så backljuset är blinkers. Dock blinkar även bromsljus och då blir således dessa inte godkända heller. Min fråga är: Måste man gå in i bilens system och programmera om detta eller göra några andra förändringar? Någon som vet? Tack på förhand. Citera
66ahenke 19 November Report 19 November det inte helt enkelt. man får fibla med elsystemet, om jag kommer ihåg rätt så är det kopplad över bromsljus kontakten. o det får ändras. jag hade en firebird som var importerat som var likadan. jag hade ett besiknings kit till den. hängde på lösa blinkers, men som du säger så blinker bromsljuset men jag fick alltid min igenom besktningen på nåder googla runt, det var nån firma som fixade det. tyvärr så länge sen så jag kommer inte ihåg vem det var Citera
66ahenke 20 November Report 20 November typ sånt här kit, fast det inte är till en 06a men ring grufman o fråga Blinkljuskonverterare Mustang | Artikelnummer: M10 | Grufman Bil AB Citera
Corvette 21 November Report 21 November 15 timmar sedan, 66ahenke said: typ sånt här kit, fast det inte är till en 06a men ring grufman o fråga Blinkljuskonverterare Mustang | Artikelnummer: M10 | Grufman Bil AB Ska han absolut inte ha på en 06:a! Citera
66ahenke 21 November Report 21 November det skrev jag ju att han inte skulle eller det kanske kunde missförstås det var därför han skulle ringa grufen Citera
Corvette 22 November Report 22 November 18 timmar sedan, 66ahenke said: det skrev jag ju att han inte skulle eller det kanske kunde missförstås det var därför han skulle ringa grufen de är grufen han pratar med och du också nu Citera
66ahenke 22 November Report 22 November aj fan är det du som är mustang mekaren, då vet du ju hur man fixar blinkersen på en 06a det hade varit roligt att få reda på hur man gör, det ju likadan med alla privat importerade bilar jag vet det var en större nästan omöjlig uppgift på min firebird om jag kommer ihåg rätt skulle man seperara broms o blinkers nere vid bromsljus kontakten o ändra i elsystemet. detta var på en 96a så det kanske annorlunda i dag , tydligen finns det ju nån grunka till nyare mustang Citera
Corvette 22 November Report 22 November på 05-09 är enklast att bygla om nere vid smart junction boxen Citera
66ahenke 23 November Report 23 November ja det var ju en hel del enklare än på firebirden tack för ditt svar, alltid roligt lära sej något nytt Citera
Recommended Posts