errorflynn cmc353 June 2, 2003 Report June 2, 2003 HejHar insett att jah måste byta ringar på 4:ans cylinder, dvs höger sida mot kupen.Det känns jobbigt att lyfta motorn. Kan man på nåt sätt få ut kolven underifrån med motorn i ? Citera
errorflynn cmc353 June 3, 2003 Author Report June 3, 2003 Jag fick nyss ombesiktning pga att det pressas ut oljai trågpackningen - oljering är slut. Och 4:ans (höger mot kupen) är sotig. Kompressionen är 8.0, övriga ligger mellan 8.0 och 9.0.Det vore guld om det vore möjligt att plocka ur kolven underifrån tråget med motorn kvar i bilen. Någon borde väl ha svar på min fråga ?Mvh Citera
errorflynn cmc353 June 3, 2003 Author Report June 3, 2003 Ja, jag har fått samma råd från annat håll med.Chrome-moly ringsats 808 kr och packsats 1094.Det skall då fan vara till att vara miljövänlig och köra med tät motor. Kanske får man lite extra sprutt i motorn med :-) Citera
Recommended Posts