12 FebruariFeb 12 comment_186391 Jag har en Mach1 1970 med en 351cl 4v där det sitter en Holley 4- portsförgasare på ett original insug Hade isär den förgasaren för kanske 25-30 år sedan och bytte packningar mm pga läckage,men senast jag hade igång den (minst 10år sedan),läckte det ifrån accpumpsmembranen och tänkte nu byta förgasare Vill minnas att det är en Holley750 med vacumstyrt 2-andra steg Tänkte byta till en Edelbrock förgasare med manuell choke,men vet inte vilken jag ska välja! Motorn som sitter i är original förutom lite "vassare"kamaxel och Pertronics brytarlöst tändsystem i orginal fördelare Bilen/motorn gick helt perfekt innan jag ställde undan den i garaget Tacksam för tips / Thomas
28 FebruariFeb 28 comment_186597 Hej, Jag har en -69:a med 351 Windsor i och den kör jag med en Edelbrock 600 med manuell choke på. Bilen går billigt och förgasaren hänger med utan problem. Kamaxeln i min bil är jag osäker på om den är vassare än original, men det fungerar perfekt med bra acceleration och går faktiskt ganska billigt med. Jag kör i.o.f.s med en TKO 600 låda som är tät-stegad 1-4:an och 5:an som överväxel. Nu håller jag på med ett nytt motorbygge och kommer sen köra med ett Holly-sprut på nya motorn. // Per Ändrade %s av %s (%s)
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.