Jump to content

Mach1-70

Klubbmedlem
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    22
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Lidingö
  • Yrke
    Servicerådgivare på bilverkstad
  • Intressen
    Allt med motor

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mach1-70's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

11

Omdömespoäng

  1. Hej Stefan o tack för svar! Jag ska kolla exakt vad det är för nummer på förgasaren. Jag vet att jag gjorde iordning den när jag köpte bilen -94,och då var den så gott som oanvänd men läckte iom att bilen inte körts mellan 79-94. Har för mig att jag satte dit gummipackningar mellan förgasarhuset och flottörhusen,och nu tror jag att det läcker ifrån accpumpsmembranen Jag köpte en repsats org Holley för många år sedan,så får se om det finns nåt att använda i den! Jag hade en annan Mustang där det satt en Edelbrock monterad och vill minnas att den fungerade perfekt
  2. Jag har en Mach1 -1970 med 351cl 4v med en läckande Holley 4-portare ( storlek 750??) Tänkte ta fram bilen ur garaget efter den stått 15 år (ägt den i 30år!!),men skulle antingen behöva renovera befintlig förgasare alt byta till en Edelbrock Bilen gick ok med den gamla förgasaren,men tänkte ha en "enklare"och mindre törstig variant och att bilen är lättstartad Motorn har orginalfördelare med Pertronix som jag monterade för c:a 25-år sedan och det sitter FMX växellåda Motorn är en 351cl (utbytesmotor som gått 1500-mil med org 4V toppar och ngt vassare kamaxel och headers) Tacksam för tips gällande vilken förgasare jag ska välja eller om jag ska renovera den läckande Holly förgasaren
  3. Hej Mattias ! Tack för besked o förklaring ! Vad jag är ute efter är en bra förgasare som inte ställer om sig av sig själv som jag tycker att dom Holley förgasare jag har haft på olika bilar gjort. Hade en trimmad 289 för många år sedan där det satt satt en Carter eller tidig Edelbrock ( har för mig att dom var liknande varandra?), men den såldes innan jag kört mkt med den så jag upplevde inga problem med den! Eftersom man kan byta munstycken och justera förgasaren utan att tömma flottörhusen och slippa allt slabbande och huvudvärk verkar Edlelbrock smidigare. Det viktiga för mig att motorn går rent, inte hickar till när 2:a steget öppnar och att den får relativt rätt blandning! Har nu som sagt en Holley som i o f är renoveringsbar, och som bilen har gått bra med ( har kört 1200 mil sedan 1994:)), men vore trevlig om frugan vågar köra bilen oxå!
  4. Hej Per ! Tack för svar, men det om besiktningen var ingent om jag skulle besikta eller inte! Det jag är osäker på är om när nästa besiktning på bilen är efter att jag besiktat bilen kommande vår ! Bilen blir först 50år 2020, men så jag uppfattade det när jag kollade på nätet måste jag besikta bilen innan ett visst datum i maj för att denna 50års regel skulle gälla! Men jag ska ner o prata med min lokala station n:a vecka, så kanske dom kan förklara! Hej Jörgen! Vad är det för skillnad mellan 1405 och 1406 ? När jag nu kollat runt lite rekommenderas allt ifrån 600-750 förgasare ! Trodde att 1405 resp 1406 var med eller utan elchoke! Om du har mer info gällande din förgasare kan jag självklart vara intresserad! Återkoppla gärna direkt till mitt mail: cotsmach1@hotmail.com Mvh Thomas
  5. Hejsan o tack för svar! Jag har kollat runt lite, och troligen är den förgasaren jag har en Holley 750/780 och vill minnas att det stod 3310 på den! Renoverade den själv när jag köpte bilen, och hade då problem att få bort packningsresterna vid flottörhusen. Vill minnas att jag satte dit gummipackningar istället, så nu kanske det funkar att göra ett sista försök att renovera den! Har en renoveringssats liggande som köptes för 5-6 år sedan! Annars blir det nog att beställa en ny Edelbrock 600-650 från USA. Hade en sån på en trimmad 289 jag hade för många år sedan, och det funkade kanon! Sen har jag en fråga som du kanske har koll på: Bilen besiktades senast 100813, och har stått sedan dess i garaget. Om jag besiktar den nu i vår, kommer den då bli besiktningsbefriad i fortsättningen i och med att dom nya besiktningsreglerna införs i maj? Jag har läst nånstans om detta men lyckas inte klura ut hur det ligger till! Mvh Thomas
  6. Jag har Mach1-70 som jag ägt sedan 1993, men som av olika anledningar blivit stående dom senaste 10-åren! Hade nu till våren tänkta att ta ut den, men har lite och fixa med innan besiktning. Kommer ihåg att jag hade lite problem med att förgasaren flödade över och tänkte nu köpa en ny, och förhoppningsvis bättre förgasare som inte kräver massa inställningar eftersom det var hela tiden att man behövde justera flottörnivå och justera luftskruvarna för att den skulle gå bra. Förgasaren som sitter på nu är en 4-ports Holley med vacumstyrt andrasteg. Storlek och benämning på förgasaren kommer jag inte ihåg riktigt,men har för mig att det var 3310 eller nåt! Skulle gärna vilja få tips på lämplig förgasare, och det viktigaste för mig är att det en förgasare som är lättskött! Motorn som jag har är en 351 cl 4v med org gjutjärnsinsug,det sitter en något vassare kamaxel och headers monterat. Fördelaren är original med Pertronix brytarlöst monterat. Jag var i kontakt med Jegs tidigare men ännu inte fått något svar. Skulle även vilja få tips om var man köper bra reservdelar till bilen.Tidigare har jag köpt ifrån NPD precis efter att jag köpte bilen, men nu när suget kommit tillbaka behöver jag uppdatera en hel del saker! Tacksam för tips, antingen här på forumet,annars till min epost adress: cotsmach1@hotmail.com Mvh Thomas
  7. Jag har en Mach1 1970 med en 351CL 4V motor och FMX låda ! Har haft bilen sedan 1994, och har dom senaste åren haft den stående i garaget pga tidsbrist( många barn + övriga projekt ! I höstas skulle jag flytta om bilen i garaget, och när jag varmkörde den upptäckte jag att förgasaren stod o droppade från accpumpsmembranet! Jag beställde en renoveringssats från USA, men eftersom det varit rätt mkt tidigare strul med bla läckage/omjustering mm på förgasaren, börjar jag överväga en ny förgasare istället! Kommer inte exakt ihåg vad den hade för beteckning, men det är en Holley 4 portare med vacumstyrt 2:a steg, och storleken är 750 !!!! Har som sagt haft problem med att den läckt från flottörhusen tidigare, och att jag varit tvungen att justera flottörnivån + blandning hela tiden! Hade tänkt att gå ifrån Holley och prova en Edelbrock förgasare istället. Hade en sån på en annan Mustang jag sålde för många år sedan, och vad jag minns var att den funkade riktigt bra efter att den var "justerad"till bilen ! Det finns ju en massa förgasare i olika storlekar,med o utan elchoke osv osv! Men jag skulle uppskatta att få tips o erfarenhet från nån som har en liknande bil/motor om vad som fungerar bra !! Mvh Thomas CMC 22
×
×
  • Create New...