Fredde77 May 10, 2005 Report May 10, 2005 Hallå gubbs!Våren är här och mussen står i garaget Eftersom jag är nyfiken och tämligen klåfingrig så öppnade jag torkarmotorn för att kontrollera skicket på kolen. "SPROINK" sa det och fjädrarna till kolen for över halva garaget. Fjädrarna lokaliserades och monterades tillbaka efter mycket pill och en hel del svordommar. Nu är torkarmotorn tvärstum . Det skall väl gå att vrida på armen med handkraft?! Kan jag ha förstört någonting? Jag hatar allt elrelaterat /Fredde Citera
Peter CMC771 May 10, 2005 Report May 10, 2005 Det brukar vara svårt att kunna dra motorn runt med handkraft. Prova i stället att mata direktström på motorn så ser du om den funkarDet kan du göra om du sätter den i ett skruvstäd. Citera
Fredde77 May 10, 2005 Author Report May 10, 2005 Får pröva med det..... Rotorn kan ju egentligen bara sitta på ett sätt. Tycker inte att jag kan ha monterat grejjerna felaktigt...... Citera
Recommended Posts