olesch May 11, 2005 Report May 11, 2005 Tänkte ta och göra vid Mussen nu i helgen, men vad ska jag använda för medel till cabben? Vill att den ska bli ren och fin samt impregneras?Snabba tips blir jag glad för =) Citera
Martin CMC1324 May 11, 2005 Report May 11, 2005 Det är inplastat tyg, jag har använt vinyl 303 som tagit bort en del smuts. problemet är att ytan blir fettig och då drar till sig mer skit./martin Citera
Martin CMC1324 May 11, 2005 Report May 11, 2005 asså det finns ett medel som heter bilrent som man kan köpa hos sin kemikalieleverantör, det ska vara jäkligt bra att få bort skit med. Citera
NiklasW May 11, 2005 Report May 11, 2005 http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... highlight= Citera
olesch May 11, 2005 Author Report May 11, 2005 Men är det verkligen vinyl vi har på våra? Är det inte canvas?? Citera
Spock May 11, 2005 Report May 11, 2005 http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4973&highlight=Han som använt det som rekomenderas på tråden har ju inte återkommit med svar om hur det blev, och detta var för nästan 4 månader sen, vågar man verkligen testa dessa saker? Kanske cabben fräter bort? Citera
jorsei May 12, 2005 Report May 12, 2005 Tjena.Har provat lite olika medel men inte hittat nån bra.Renare har den blivit men inte hundra.Acapella cleaner som jag fick tips om hittade jag aldrig så jag vet ej om det funkar.Vim provade det jag och det var väl som alla andra medel tog inte på djupet.Funderar på att prova avfettning om det kanske skulle hjälpa.Men ni som har nyare bilar så har väl ni en canvascabb,det är ju lite skillnad på material.Så det är inte säkert att man kan ha samma medel till bägge. Citera
Arild Grønnevik May 12, 2005 Report May 12, 2005 Det er ikke canvas,men vinyl som brukes på Mustang Jeg har hvit cab, den ble skiftet i vinter, og allerede nå begynner den å få flrkker Citera
Recommended Posts