Jump to content

Featured Replies

comment_187660

Halloj i värmen!

Upptäckte idag att den nedre spetsen på den trekanitiga reflexen under "5.0" på framskärmen har lossnat. Gissar att den sitter med dubbelhäftande tape.

Nu alltså ute efter tips på hur jag sätter fast den igen. Ska jag ta bort helt, göra rent (hur och med vad?) och se'n på med ny tape (om det är det man har där) eller bara pilla in en bit tape under den lösa delen. Eller Superlim?

20250731_121213.jpg

Tacksam för tips!

comment_187662

Det där är en eftermonterad Saab blinkers som gjorts för regbesiktningen efter importen. Enklast är att prova värma försiktigt med värmepicka eller vänta in en till Supersommardag och ställ den i solen igen. Rikta upp den och håll tummarna du slipper fler värmeböljor, hösten är i antågande ;-)

• Author
comment_187663
3 timmar sedan, Mustangmike said:

Det där är en eftermonterad Saab blinkers som gjorts för regbesiktningen efter importen. Enklast är att prova värma försiktigt med värmepicka eller vänta in en till Supersommardag och ställ den i solen igen. Rikta upp den och håll tummarna du slipper fler värmeböljor, hösten är i antågande ;-)

Lär mig nå't nytt varje dag. ;)

Tack för bra råd och info!!!