Måndag kl. 12:383 days comment_187827 Hej, jag har en 2013 5,0 GT automat och funderar på att trimma den lite, typ kamaxlar, insug osv... Till runt 100-150 hk ytterligare. Någon som har erfarenhet eller dyligt, var bussig att ge mig lite tips i frågan.
Tisdag kl. 05:493 days comment_187831 100-150Hk , då får du sätta på kompressor eller turbo. Portning, Kammar, Bossinsug, headders, cai kommer du en bit söder om 500, men riktigt rapp och kul maskin, Steg 1 är lägre utv. i bakaxeln som gör underverk. Men bara kammar, headders, cai och Bossinsug, en bra tune samt 3.73 utväxling i bakaxeln kommer väcka liv i bilen ordentligt, du kommer uppleva den som ett monster redan här.
Tisdag kl. 08:503 days Author comment_187833 Låter som ljuv musik i mina öron. Tackar för tipset. Kompressor eller turbo kräver väl omregistrering/typning? Det vill jag gärna undvika!
Tisdag kl. 10:203 days comment_187836 Kompressor eller turbo är säkrast att göra regbesiktning, många chansar och klarar besiktning men kan bli surt efteråt med trilskande försäkringsbolag som inte vill betala om det hänt något.