12 JanuariJan 12 comment_188978 Hej! Jag vet att den här frågan har postats tidigare, men det senaste inlägget är över +5 år gammalt. Kanske har mycket förändrats?Jag har fått möjlighet att överta en 1965 Mustang i USA och tittar nu på att frakta den från San Fransisco/Oakland till Sverige. Det verkar som att denna typ av last brukar landa i Göteborg och jag skulle även behöva ta den därifrån till Stockholmsområdet. Bilen är just nu inte i körbart skick och planen är att fixa detta när den väl är på plats i Sverige/Stockholm. Har någon här gjort detta (eller något snarlikt) och har några tips? Alltifrån tillvägagångssätt och transportörer till kunniga mekaniker/personer och vinterförvaring i Haninge? Eller annat ni gjort/upptäckt som ni kan tipsa om? Tacksam för all input!/Ryan Report
15 JanuariJan 15 Author comment_188995 On 1/13/2026 at 1:16 PM, Mustangmike said:Prata med Thomas på Socal shippinghttps://socalshipping.com/Will do! TACK Report
8 FebruariFeb 8 Author comment_189165 On 1/13/2026 at 1:16 PM, Mustangmike said:Prata med Thomas på Socal shippinghttps://socalshipping.com/Hej @Mustangmike - Jag har pratat med Thomas och fick ett bra intryck. Innan jag tar något beslut försöker jag kika lite på referenser; har du anlitat honom tidigare eller vet du någon annan som har? Report
9 FebruariFeb 9 comment_189168 11 timmar sedan, RJMitchell said:Hej @Mustangmike - Jag har pratat med Thomas och fick ett bra intryck. Innan jag tar något beslut försöker jag kika lite på referenser; har du anlitat honom tidigare eller vet du någon annan som har?Tomas har mkt gott renome, finns filmreprtage av "Biltokig" bl.a. Har själv bara kört en vända men har vänner som kört 1-2 vändor i många år. Nuförtiden är det inte så många kontainers som går och dom ska fyllas upp innan dom skeppas för din ekonomi. Tomas har håll på länge, ursprungligen Åkersbergakille som flyttade till Carlifonien och jobbade bl.a. hos Boyd och syntes då och då på American Hot Rod som gick på Discovery början på 00-talet. :-) Report
18 FebruariFeb 18 Author comment_189216 On 2/9/2026 at 8:00 AM, Mustangmike said:Tomas har mkt gott renome, finns filmreprtage av "Biltokig" bl.a. Har själv bara kört en vända men har vänner som kört 1-2 vändor i många år. Nuförtiden är det inte så många kontainers som går och dom ska fyllas upp innan dom skeppas för din ekonomi. Tomas har håll på länge, ursprungligen Åkersbergakille som flyttade till Carlifonien och jobbade bl.a. hos Boyd och syntes då och då på American Hot Rod som gick på Discovery början på 00-talet.:-)Fantastiskt - jag uppskattar verkligen bakgrunden. Jag planerar att anlita hans tjänster i vår :) Report
6 MarsMar 6 comment_189335 On 2026-02-09 at 08:00, Mustangmike said:Tomas har mkt gott renome, finns filmreprtage av "Biltokig" bl.a. Har själv bara kört en vända men har vänner som kört 1-2 vändor i många år. Nuförtiden är det inte så många kontainers som går och dom ska fyllas upp innan dom skeppas för din ekonomi. Tomas har håll på länge, ursprungligen Åkersbergakille som flyttade till Carlifonien och jobbade bl.a. hos Boyd och syntes då och då på American Hot Rod som gick på Discovery början på 00-talet.:-)Har själv varit och fyndat många bilar i USA, främst Kalifornien och närbelägna stater. Har dock aldrig skeppat hem några bilar från Kalifornien utan kört "norra vägen" via Salt Lake City, Cheyenne, Omaha, Chicago osv till slutdestinationen dvs hamnen precis söder om Manhattan, NYC som ligger i New Jersey. Har fraktat hem alla bilar, utom den första... i containrar. Har förutom bilen plockat in allt i containern som jag köpt och sedan haft eget lås med mig som jag låst igen cointainern med. Skulle inte lita på att låta någon annan ha tillgång till containern. Allt har fötflutit mycket mycket bra. Report