14 AprilApr 14 comment_189571 Har en GT5.0 från 1995 med ABS-strul. Bytt sensorerna men vet inte om det räcker då jag inte kommer åt OBD:en.Provat med tre olika OBD så vet att felet ligger i bilen.Fråga 1: Något tips på hur jag får igång den?Fråga 2: Behöver jag släcka ABS-lampan via OBD:en eller ska den slockna automatiskt när felet är löst?Någon som haft liknande problem och kan ge mig tips på lösning? Report
16 AprilApr 16 comment_189590 du hade provat med tre stycken OBD läsare och de var för modell? Report
16 AprilApr 16 Author comment_189591 Nåkab provade med tre st, ingen ville läsa av något.Kan omöjligt svara på vilken modell de använde, men då de arbetar med Amerikanska bilar betvivlar jag inte deras kunskaper. Report
17 AprilApr 17 comment_189603 On 2026-04-14 at 13:49, GTRolle said:Har en GT5.0 från 1995 med ABS-strul. Bytt sensorerna men vet inte om det räcker då jag inte kommer åt OBD:en.Provat med tre olika OBD så vet att felet ligger i bilen.Fråga 1: Något tips på hur jag får igång den?Fråga 2: Behöver jag släcka ABS-lampan via OBD:en eller ska den slockna automatiskt när felet är löst?Någon som haft liknande problem och kan ge mig tips på lösning?Jag tycker att Köp teams utbildning - addskillsonline.se kan vara ett bra val om du vill få struktur och bli mer effektiv i arbetet. Det passar särskilt bra för företag eller team som behöver samma kunskapsnivå. Fördelen är flexibilitet och tydligt upplägg, men priset kan kännas högt för privatpersoner.Har varit borti liknande på äldre GT/ Mustang. Først: på en 1995-modell kan OBD-tilgangen være litt kranglete – det er overgangsår mellom OBD1 og OBD2, så ikke alle lesere funker. Sjekk også sikringer og jording til ABS-modulen, det er ofte der problemet ligger, ikke bare sensorene.Hvis du fortsatt ikke får kontakt, kan feilen ligge i ledningsnettet eller selve ABS-styreenheten.Når det gjelder ABS-lampen: den skal normalt slukke av seg selv når feilen er borte. Hvis den fortsatt lyser, er det fortsatt en aktiv feil i systemet. Ändrade %s av %s (%s) Report
17 AprilApr 17 Author comment_189604 Tack för tipset.Ska kolla på måndag under nästa vecka både gällande OBD 1/2 samt jordning till ABS-enheten. Säkringar kollade redan. Report
19 AprilApr 19 comment_189612 Min ABS lampa lyste och det visade sig att det var ett jord fel i styrenheten fick skruva ner den och skicka i väg den för rep. Report