Beercan June 15, 2005 Report June 15, 2005 Hej kära mustangvänner.Ny här op detta forum.Ny ägare av hobbybil också, hämtade hem en mustang 66 i feb, kom hem förra fredagen, så nu sitter man inte med fritids problem.Men det verkar bli en vana det här, att fastna i garaget nu.Så nån som har några bra tips om montering av dessa, rutorna sitter i, men ej dessa lister.Hej hej!Mvh Klas Citera
Ronnie S June 16, 2005 Report June 16, 2005 Runt rutöppningen (utanför gummilisten) sitter det små "pinnar" med jämna mellanrum. På dessa pinnar ska det sedan sitta clips som håller kromlisterna (egentligen är listerna inte kromade utan av rostfritt). Kromlisterna sitter bara fastsnäppta med dessa clips alltså, och ligger utanpå gummilisten. Citera
Beercan June 22, 2005 Author Report June 22, 2005 hej hej, ska fota några clips jag hittade i skuffen, om ni kan bedöma om det är dom som det ska vara.Är sugen på att klistra dit dem, men inser att de är för lätt, och icke mekaniker mässigt rätt, hahaha. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 25, 2005 Report June 25, 2005 Hej.Samma typ av klips fom 66-73. Har skrivit ett reportage i våran klubbtidning om byteav vindruta och demontering o montering av klips ochlister, kontakta mig på mail om du vill ha ett skannat reportage. Citera
Beercan June 25, 2005 Author Report June 25, 2005 Super schysst!Då är det rätt clips jag har i en påse i skuffen.Nu återstår det bara att se om man kan pilla dit dem.Tusen tack för hjälpen! Citera
Recommended Posts