Jump to content

Toe-in vinkel till Mustang 3,8l V6 1995?


Zkinny_Magoo

Recommended Posts

:?:

Hejsan!

Jag undrar om nån vet o kan hjälpa mig att få fram vad det skall vara för toe-in vinkel till en Mustang 3,8l V6 1995? Anledningen e att dem som jag skall lämna in bilen till för service o framvagnsinställning inte hade några referenser i sin dator på vad det skulle vara för toe-in vinkel. Har letat runnt här i forumet men bara hittat info om liknande till gamla Mustanger. Skulle vara super om någon kunde hjälpa mig att få fram de här måtten.

Link to comment
Share on other sites

:?:

Hejsan!

Jag undrar om nån vet o kan hjälpa mig att få fram vad det skall vara för toe-in vinkel till en Mustang 3,8l V6 1995? Anledningen e att dem som jag skall lämna in bilen till för service o framvagnsinställning inte hade några referenser i sin dator på vad det skulle vara för toe-in vinkel. Har letat runnt här i forumet men bara hittat info om liknande till gamla Mustanger. Skulle vara super om någon kunde hjälpa mig att få fram de här måtten.

Det här med toe-in/toe-out, har väl om jag inte är helt ute och cyklar med framvangsinställning att göra?! Alltså att det slits på insidan/utsidan av däcket. Där jag gjorde en framvangsinställning på min bil (Bullens däck, i Skövde) var det inga problem att få fram referenser på hans dator. Tror att det sod under "Ford" - "Ford USA" - "Mustang", om vi nu pratar om samma sak.

Och om vi nu pratar om samma sak så är det märkligt att inte din mekaniker får fram något.

Link to comment
Share on other sites

Jo det har med framvangsinställning att göra. Men det finns olika verktyg för att ställa in framvagnen. Det min mekaniker använder är en ren mekanisk/optisk utrustning. Deras ”databaser” består av tekniska specifikationer i form av handböcker o liknande. De har alltså inte en dator kopplad till detta verktyg om jag förstod min mekaniker rätt.

Därför jag behöver få tag på specifika inställningar om hur vinklarna skall vara.

Jag har även ringt o pratat med Ford i Sthlm./Barkaby, men det var ju som att prata med en vägg... Det gav i alla fall inget resultat...

:(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...