Jump to content

Lite byta av kamkedja och oljepump. Hjälp! den sitter fast?!


sniffer

Recommended Posts

Mekar och byter lite saker som oljepump, kamkedja+drev och lite annat. Men jag kan ju fråga sig hur jävla hårt svängdämparen skall sitta? !@#

Har berkliegn dragit som satan med avdragare i den, samtidigt som jag knackat med hammare. När skall skiten späppa? :(

Och nej jag har INTE glömt att lossa bulten i mitten. Hylsan som ni ser sitter över bulten som är urskruvad halvvägs. Har den så för att få något att präsa på. Och hylsan ligger bara an bulthuvudet ich INTE mot svängdämparen så något sätt.

Varför släpper de inte??? Jag blir snart tokig. Har alddrig varigt med om att den suttigt så på de motorer jag mekat med innan. Va gör jag för fel?

Per B eller någon som gjort detta förut eller har bra idéer. HJÄLP :(

Link to comment
Share on other sites

Använd en muttermaskin.Vad jag kan se på din bild så drar du för hand eller med hylsnyckel och då kan det vara besvärligt att få dän den för den sitter mkt hårt.

Det ser ut som det behövs mer än pump/kedja.Motortvätt :idea::!:

Link to comment
Share on other sites

Använd en muttermaskin.Vad jag kan se på din bild så drar du för hand eller med hylsnyckel och då kan det vara besvärligt att få dän den för den sitter mkt hårt.

Det ser ut som det behövs mer än pump/kedja.Motortvätt :idea::!:

Jo de med :D Skall knaga och spola av den lite innan jag monterr ihop sakerna sen. Men va menar du med en muttermaskin? Mutterknack är de du menar eller? Att skruva på avdragaren med ? Eller är de någon annan typ av maskin som gör något annat? Visa i så fall va de är för något.

Och va jag förstår är de bara att dra avdragaren hårdare tills de släpper?

Link to comment
Share on other sites

Tack för all hjälp. Fick loss de nu :D När jag väl fixade lite rittiga saker att haka avdragaren i så va de inte så svårt. Bara skruva så drogs den av :D

Liten fundering bara. De är ju märkningar på dreven som ser ut som små runda prickar. En på vart drev. Kollade lite snabbt om jag kunde hitta motsvarande märkningar på kedjan men hittade inga :/ Vart på kedjan sitter dom? Framsidan som du har emot dig eller åvanpå kedjan och hur ser märkningen ut. Bara ett streck?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...