Jump to content

Socker i tanken


Recommended Posts

När jag var ute i St Anna skärgård i midsommarhelgen så var det någon med mindre hjärnceller än oss normala som lade socker i tanken på min bil.Det som hände var att både bensin filtret och förgasaren satte igen sig.

Jag fick plocka bort både förgasare och tank och göra rent.Det tog åtskilliga timmar innan jag upptäckte att det var socker. :evil:

Så nu har jag konstruerat ett lås på tanklocket.Det går att sätta en vajer där vajern som håller tanklocket sitter och dra in den i bagageutrymmet och fästa den så att det inte går att vrida upp tanklocket.

Tänk på detta kära vänner så att ni slipper att råka ut för sådana sabotage.

Vänligen

Tomas Stein

Link to comment
Share on other sites

Usch vilja jävla folk de fins :shock: Blev helt plötsligt överdrivet orolig över min bil när tanklocket inte går att låsa. Då man vet att de fins folk som sysslar med sådant :? Vilka förbannade mördare :evil:

Link to comment
Share on other sites

Vilka iriterande lirrare!

Vet inte var du bor?

Men här i Stockholm vågar man ju knappt ställa en bil som sticker ut ur mängden en liten stund utan uppsikt, förens någon är där och pillrar.

Mustangen parkerar jag yters sällan utan uppsikt och då bara korta stunder eller väll inlåst.

Men kompisen parkera sin senaste bil 3 nätter ute på gatan utan upsikt sen var backspeglarna borta, det komiska var att han sa att dom kommer att bli snodda på en gång. Så han fick ha dom i tre dagar i alla fall!

När han rinde polisen sa dom bara har du inte försäkring, kompisen sa jag blandar inte in försäkringen och får dåligt ansende hos försäkringsbolaget för sånt här med ännu högre försäkring premie (han betalar nu 25000kr om året med full bonus och biligaste bolaget han ringde alla och fick allt från 40000-80000kr till svar och ett svar på 25000kr).

Nu skulle han sätta på något som dom inte ville sno var det sissta jag hörde ingen ide att ha orginalen sa han man får köpa nya varje vecka då.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar plocka bort rotorn de nätter bilen får stå ute på gatan. Ganska effektivt stöldskydd inbillar jag mig :roll:

Har aldrig haft problem under de två år jag bott här. Däremot har grannen fått sin motorhuv stulen :twisted:

Min gata finns inte med i Expressens statistik över bilinbrott men däremot så ligger en tvärgata 100 meter bort i topp i statistiken... Skumt....

/Sven

Link to comment
Share on other sites

Tillägg:

Socker förstör inte motorn. Däremot kan det som sagt gegga igen bränslesystemet.

Tittade någon på discovery när Mythbusters testade olika motor-myter på en gammal caddillac-åtta?

Sockret gav ingen som helst påverkan.

Man kan köra en kokande motor på coca-cola.

Blekmedel i bensinen är ingen fara. Ägg tätar läckande kylare.

Blekmedel i motoroljan är däremot direkt dödande för en motor. Mycket kul att få se :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Japp... även Bosse Bildoktorn testade hälla i en liter strösocker i förgasaren på en volvo amazon! hände inget :)

Men jag vill fortfarande inte åka runt med någon spettsad sockerdricka i tanken :? Vill ni? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Man känner sig väldigt sårbar när man är ute med mussen. Jag måste gå förbi bilen misnt en ggn i halvtimmen för att titta till läget. Det är fan att man inte kan ut och köra och parkera någon stans innan någon jävla sat-unge kommer och bara MÅSTE förstöra. AVUNDJUKA JÄVLAR.. men visst, inget som en avsågad hagelhurra med salt skulle fixa..

Såg på TV ett tag sedan att i USA (såklart) så strömsatte man karossen som en inbrotts/larm. Lagom med "juice" i handtaget gav tjuven en bra jävla chock av "reality"... nästa morgon när man ska köra så hittar man 8 "utslagna" tjuvar i en hög bredvid bilen... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...