Jump to content

Värde på en -92 GT?


karloscar

Recommended Posts

Hejsan, ny här!

Det är så att jag har hittat en Mustang GT -92 till salu som jag är intresserad av. Däremot är jag lite osäker på vad en sådan bil kan vara värd, det finns ju inte många till salu här i Sverige.

Bilen är en coupe (inte cabriolet), helt orginal, ser fin ut på bild, ca 7000 mil.

Det begärda priset tycker är lite högt, så därför vill jag höra era spontana åsikter vad en sådan kan kosta?

Mvh,

Oscar

Link to comment
Share on other sites

Om man kikar pa annonser sa begars det mellan 40-60000kr for dom, sen sa beror det helt pa vilket skick, vilka modifikationer som ar gjorda (dock ar det valdigt sallsynt att en 87-93 ar modifierad sa att vardet hojs, men dom finns)

Kolla 2 saker, dels att varmepaketet ar helt, bade krangligt och ganska sa vanlgit att lacker...

dels att dom angivna 7000mi inte ar efter mataren, Ar ju milesmatare pa Mustanger fran USA, och Canadaimporterade finns det nog inte sa manga av (Canada anvander KM som vi)

92 ar en bra arsmodell (se signatur <<) :)

Motor och vaxellada brukar det sallan vara ngt strul med, men lyssna efter oljud i bakaxeln, samt att Diffbromsen fungerar.

Lite tips om vad jag kan komma pa...

Att kolla ifall A/Cn fungerar lar du inte missa, i denna sommarvarme...

Ps, lycka til med bilkopet, for jag ar helnojd med min och kan faktiskt inte komma pa en mer prisvard bil an en fran 87-93....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolla om det är en flyttgodsbil också. Inte om det bara står flyttgods i pappren utan vad det står i "övriga upplysningar" hos vägverket och bilprovningen.

Har du en riktig flyttgodsbil som har det omtalade pappret om dispens för avgaser så är det ju så mycket lättare med allting om du vill modifiera.

Jag själv har nämligen en bil som är intagen och godskänd som flyttgods med ej har dispensen. Har rett som fan med SBP om detta men ingen verkar veta hur det ska vara. Så betala inget extra för ev flyttgods om du inte är helt säker på hur det är, bara att åka till en station och be dom köra en "QBES" på bilen så får du alla uppgifter. Eller gå in på vägverkets hemsida och kolla bilen med ägarens behörighetskod förståss.

Lycka till och hoppas du blir en av oss lyckliga foxägare!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Kolla om det är en flyttgodsbil också. Inte om det bara står flyttgods i pappren utan vad det står i "övriga upplysningar" hos vägverket och bilprovningen.

Har du en riktig flyttgodsbil som har det omtalade pappret om dispens för avgaser så är det ju så mycket lättare med allting om du vill modifiera.

Jag själv har nämligen en bil som är intagen och godskänd som flyttgods med ej har dispensen. Har rett som fan med SBP om detta men ingen verkar veta hur det ska vara. Så betala inget extra för ev flyttgods om du inte är helt säker på hur det är, bara att åka till en station och be dom köra en "QBES" på bilen så får du alla uppgifter. Eller gå in på vägverkets hemsida och kolla bilen med ägarens behörighetskod förståss.

Lycka till och hoppas du blir en av oss lyckliga foxägare!

Jag var till södra Tyskland och hämtade en 5.0 GT-92 Hatchback. Den har all utrustning utom läderklädsel. Nu är jag uppe i 3000 mil efter 2 somrar. Det var en 72 år gammal man som ägde bilen, och den hade stått mest i garage hela tiden.Fick ge 70000 Skr. Är mycket nöjd med bilen och så har den automat också,som jag ville ha. Min Förra Musse var en 88 cab med manuell låda som jag ville byta till en sådanhär som jag har nu. Mycket mer användbar bil denhär Hatchbacken. Tycker jag. Cabben har ballhetsfaktorn, men det är det enda jag kan komma på.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...