errorflynn July 13, 2005 Report July 13, 2005 HejMin mustang 65 fick ett problem över vintern. Då jag tog fram den dör motorn då jag släpper nyckeln från tändläget. Har inte haft problem med tändningslåset tidigare.Kan det bero på att jag klippte kablarna till rallypacken med varvräknare. Det är det enda jag gjort efter jag ställde bort den.Eller är det start "relät" ?Jag har gjort en tjyvkoppling med strömbrytare mellan 2 poler på start"relät" så att tändningen endast kan brytas mha strömbrytaren.Nu ska jag besikta och så här går den inte igenom.Är det någon som har nåt tips ? Är det någon av kablarna till varvräknaren som ska kopplas ihop.Vill minnans att nån här hade samma problem och nån tipsade om varvräknaren. Citera
Sven July 13, 2005 Report July 13, 2005 Jag har haft samma problem då var det sladden på tändspolens förkopplingsmotstånd som hade lossnat så den fick inte ström merän när startmotorn gick tror det är primär och sekundär så felet låg inte i tändningslåset vilket jag först trodde var på semester när det hände fixade det tillfälligt med en sladd direkt från batteriet till tändspolen så jag fick öppna huven för att stänga av motorn.Sven. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 13, 2005 Report July 13, 2005 Hej.Om du tagit bort varvräknaren rallypac så måste kabelntill tändspolen från tändninglås blivit avklippt.Koppla ihop denna kabel så går bilen igen, alltså en kabelden till tänspolen går genom varvräknaren i rallypac ärden bruten så är tänspolen utan arbetsström. Citera
errorflynn July 13, 2005 Author Report July 13, 2005 Precis det svar jag ville ha Bra det finns folk som har det jag saknar - elkunnande. *L*Ska testa då jag kommer hem. Hittade kopplingsschema i forumet också. Citera
errorflynn July 13, 2005 Author Report July 13, 2005 Hittade detta kopplingsschema. Är det den röda och svarta jag ska vira ihop ? Citera
Recommended Posts