mlindblom July 13, 2005 Report July 13, 2005 HejHar nyss införskaffat ny kylare från H/R till mussen. Har C4 aut kopplat till 351 W. Har två frågor:1) Vad tycker ni? Är det värt att skaffa separat oljekylare till lådan om man kör "normalt" och utan trim? Jag är totalamatör på allt som har med växellådor att göra (och de mesta annat åxå =)) så vill ju inte att de ska rasa och jävlas...2) Lådan läcker olja nånstans, det är inte mycket, men ändå så att de klart märks. Får fylla på lite då och då och ha en plåt liggande under bilen i garaget. Har torkat rent nu för att kunna se vart det läcker. Kan det vara farligt för lådan att det läcker? Kanske tappar oljetryck eller nåt vad vet jag...? Eller kan man köra sommarn ut och sen kanske få den tätad? Citera
Ronnie S July 14, 2005 Report July 14, 2005 Jag tycker inte man behöver skaffa extra oljekylare till en otrimmad bil.Jag kan inte heller tänka mig att oljeläckaget kan vara skadligt för lådan, men det förutsätter ju att du kollar nivån ibland och ser till att den inte sjunker under min-nivån. Citera
Recommended Posts