Jump to content

Recommended Posts

Hej

Har nyss införskaffat ny kylare från H/R till mussen. Har C4 aut kopplat till 351 W. Har två frågor:

1) Vad tycker ni? Är det värt att skaffa separat oljekylare till lådan om man kör "normalt" och utan trim? Jag är totalamatör på allt som har med växellådor att göra (och de mesta annat åxå =)) så vill ju inte att de ska rasa och jävlas...

2) Lådan läcker olja nånstans, det är inte mycket, men ändå så att de klart märks. Får fylla på lite då och då och ha en plåt liggande under bilen i garaget. Har torkat rent nu för att kunna se vart det läcker. Kan det vara farligt för lådan att det läcker? Kanske tappar oljetryck eller nåt vad vet jag...? Eller kan man köra sommarn ut och sen kanske få den tätad?

Jag tycker inte man behöver skaffa extra oljekylare till en otrimmad bil.

Jag kan inte heller tänka mig att oljeläckaget kan vara skadligt för lådan, men det förutsätter ju att du kollar nivån ibland och ser till att den inte sjunker under min-nivån.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...