Kryptonit July 18, 2005 Report July 18, 2005 finns på min sida Dock är det inte bara mustanger.http://www.kryptoniten.se/bilder/Även min pärla kom med på några bilder Citera
ThomasFB July 18, 2005 Report July 18, 2005 Vilken färgkod har den orange bilen? (Äkta Shelby?) Citera
JohanT5 July 18, 2005 Report July 18, 2005 Det är en äkta Shelby GT500 (Grabber Orange). Var med i senaste Wheels. Ska man ha råd med en sådan får man sälja villan och bo i husvagnen. Citera
ThomasFB July 19, 2005 Report July 19, 2005 Bilen är bekant, men färgen är beroende av bildskärmens inställningar, givetvis. Man målar nuförtiden en äkta Shelby gärna i originalkulör, men denna orange lyser mycket grann på min skärm. Färgen beror såklart också på kameran bilden tas med. Citera
NiklasW July 19, 2005 Report July 19, 2005 Skulle förvåna mig om inte kulören är exakt original då resten av bilen är det in i minsta detalj. Citera
ThomasFB July 19, 2005 Report July 19, 2005 Jo, inte menar jag att det är fel färg , utan det, att bildskärmen inte återger verkligheten exakt rätt. Utan referensfärg kan det vara svårt att justera återgivningen helt korrekt.Slå in grabber orange på sökmotorn, och du får minst 10 olika nyanser på färgen. Om man gör sej till en nitisk besserwisser, kunde man debattera skillnaderna mellan färgerna på 60- talet och nyanser blandade idag.Det vill jag inte ge mej in på. Citera
Leijon CMC 855 July 24, 2005 Report July 24, 2005 Riktigt fina bilder kryptonit! Kanon skärpa!... Jag vet att jag har frågat innan (men har glömt) vad använder du för kamera??? Citera
Kryptonit July 27, 2005 Author Report July 27, 2005 Riktigt fina bilder kryptonit! Kanon skärpa!... Jag vet att jag har frågat innan (men har glömt) vad använder du för kamera???Om du frågat mig tidigare har jag svarat en gammal Olympus c3020, men från och med 1 juli är kameran en Canon 350d. De flesta bilderna är tagna med ett EF 70-200/4,0L med polfilter på. Resten med kitobjektivet. Citera
Leijon CMC 855 July 28, 2005 Report July 28, 2005 Jo ja jävlar?!! Det där är en kamera och lite till!!! Så kommer jag med min kassa digitala-12-bilder-max-kan-inte-ta-fler-stor-som-en-tegelsten-kanon. Förvisso var wheels&wings bilderna tagna med filmkamera... men men. Hur mycket går en sådan kamera på..(hur mycket måste man låna av banken )Men det blev riktigt sjysta bilder i alla fall!! Citera
Leijon CMC 855 July 28, 2005 Report July 28, 2005 Jag tänkte på en grej... du verkar ju jävlig på just det här med kamera och fotografi... Kameran ovan är det en typ av "digital-system" kamera eller liknande... plugga direkt in i datorn som vilken anna digital kamera so helst eller är det scanning av bilderna som gäller???Som du märker så kan jag varken det ena eller det andra när det gäller fotografi. har provat min fars gamla systemkamera och det gick väl sådär bra... men det var ganska kul. Citera
Kryptonit July 29, 2005 Author Report July 29, 2005 Det stämmer att det är en digital systemkamera. Bara att plugga in i datorn och föra över bilderna eller som jag gör ta ur minnet och stoppa in den i en kortläsare istället (så slipper man ha kameran igång) Den har dock kostat lite... 8300 för huset samt kitobjektivet, 7000 för det stora fina objektivet, drygt 1500 för 1,5 GB minne, ca 1000 för två UV-filter samt ett polfilter.Sedan tillkommer allt annat som man vill ha... kortläsare, väska, stativ, batterigrepp, extra batteri, fler objektiv, mm Citera
Recommended Posts