Jump to content

Kryptonit

Medlemmar
  • Inlägg

    70
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Kryptonit's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Har lagt ut massa bilder från power meet - lördag nu om det är någon som är intresserad
  2. finns på min hemsida... http://www.kryptoniten.se/ Vad gäller Power big meet har jag bara fått ut bilderna från fredagen än. Lördagens bilder dyker nog upp om några dagar. På Aros Nats fanns det också gott om mustanger...
  3. Jag kommer vara där. Tyvärr inte med Mustangen, utan bara med kameran.
  4. Tack... har även en svart/brun i reserv när det är tvättdags så jag slipper åka helt naken
  5. Sporthoj är roligare, så jag har denna (förutom Mustangen och en hög andra fordon)...
  6. Han lär som sagt blanda ihop motorn med 429 boss... (429 och 460 är dock samma typ av motor) Här finns lite info: http://www.carmemories.com/cgi-bin/view ... nce_id=503
  7. Tackar... då jag ska göra ett försök ikväll Edit: Det fungerade finfint, så nu kan jag fortsätta med kabelskruvandet.
  8. Håller på att skruva isär mustangen invändigt för att åtgärda lite elstrul som tidigare ägare ställt till med. Har dock kört fast när det kommer till hastighetsmätarvajern. Hur lossar jag den? Jag ser iaf att det är någon anslutning med vit plast. Plockade bort hastighetsmätarvajern i min förra bruksbil också. Den gången använde jag lite våld för att försöka se hur den satt fast. Det resulterade i en trasig anslutning och byte av hela vajern. Vill inte upprepa den bedriften...
  9. Jag har plats. (Bor ute vid avfarten till Orresta)
  10. Jag har en extra klump till min 9" axel i delar som jag skulle vilja ha ihopskruvad. Vad finns det för bra firmor som gör sånt? (gärna kring Västerås eller Uppsala, men kan nog tänka mig att åka förbi Stockholm också). Innan jag tar ut Mustangen från garaget vill jag ha bytt till den nya klumpen (4,11:1 med lamelldiffbroms)
  11. Noicekiller ska som sagt inte vara så bra att dämpa bilar med. Man ska hellre köra med dB-Axe eller Peak-Off. (Jag har några liter av båda i en av mina andra bilar) Det är dock rätt dyrt och priserna kan skilja sig rejält mellan olika butiker. Asfaltsmatta är bättre, men det är betydligt jobbigare att få dit (och tyngre om nu vikten var viktig) Min rekommendation är att använda bägge. En snutt asfaltsmatta på de värsta ställena (där det är stora plåtytor) och sedan slänga i en sisådär 10 liter dämpmassa i hela bilen. Om du har rostskyddsmassa på underredet finns det också en möjlighet till förbättring där. På med ett mycket tjockare lager bara. Se även över dörr/fönsterlister och likande saker. Sånt kan göra mycket. Själv har jag stora röda hörselkåpor från biltema på mig när jag är ute och kör med min musse
  12. Hästen finns annars i eps-format här: http://www.brandsoftheworld.com/search/ ... d_id=57101 Direktlänk till filen: http://www.brandsoftheworld.com/brands/ ... ustang.eps
  13. Tackar och japp - de skruvarna hade jag givetvis hittat. Min fundering var om den var fastskruvad någon stans längre fram mot rutan också, men det var som sagt bara att dra den framåt. Nu är den bortplockad utan att någonting gick sönder
  14. Har haft lite problem med glappande kablar till lampor och beslutade igår att riva instrumentpanelen för att kunna gå igenom kablarna... Min fråga är nu hur överdelen sitter fast. Skruvarna i underdelen känner jag givetvis till, men sitter den fast längre fram mot rutan på något sätt också? Normalt sett löser ju våld det mesta, fast det är nog smartare att fråga först Det är denna jag talar om...
  15. Bra däck är ett stort måste. Själv har jag blivit ifrånåkt vid nästan alla race och det är i starten alla tar mig. När jag väl får grepp går det undan, men kör man 201 m är det för sent om man spinner bort sig i början. Idag är det ingen diffbroms/spärr, 3,25:1 i utväxling och BF Goodrich 295or. Nästa säsong blir det nog lamellbromsad 4,11:1 med MH racedäck
×
×
  • Create New...