Bosse N Posted July 22, 2005 Report Posted July 22, 2005 Hej! På forumet har det diskuterats en hel del om olja till automatlådor men min fråga gäller olja till en manuell 4-vxl B-W T-10 låda som sitter i en -65:a . I instruktionsboken står det att man skall använda en oljetyp SAE 80 EP Typ A. När jag var på macken idag hade dom bl.a. växellådsolja SAE 80-90 GL 4 (OBS! Ej märkt "EP") och SAE 80-90 GL 5 EP. GL 5 oljan innehåller dock ämnen som negativt påverkar bronslegeringar enligt uppgift. Någon som har svar på vilken man skall välja? Vilken olja använder ni som har liknande man. växellådor? Quote
Conny MACH1 Posted August 9, 2005 Report Posted August 9, 2005 Om jag inte minns fel så köpte jag SAE 80 olja på mekonomen till minSuper T-10.Mvh Conny Quote
corny Posted August 21, 2005 Report Posted August 21, 2005 ursäkta att jag byter ämne men jag undrar vad det är för utväxling på 4an på denna vxl låda BW t-10 Quote
Recommended Posts