Alexx July 27, 2005 Report July 27, 2005 Hej, kanske är fel forum att ta upp det här men har ingen aning vem jag ska vända mig till…har hjälpt min bror med hans Fiat Dino från 1968 halva sommaren nu. Började med att vi kunde fastställa att den bara gick på 3 cylindrar av 6 (v6). Efter det har vi gjort komptest, kollat kablar, tändstift, haft isär fördelaren, kollat brytarna utan att hitta något fel. Bilen har 3 (!) weber 40 förgasare så tänkte att det kanske är någon av dom som spökar. Går på den första, går inte alls på den mellersa, och på ena sidan på den bakre. Så tänkte försöka byta plats på den ”friska” och se om det är förgasaren eller något annat. Har ockaå hört att ett oscilloskop ska vara bra men själv har jag bara lekt med sådana på fysiklektionerna för en massa år sen så har ingen koll på hur man mäter förgasarvärden med en sådan. Så tänkte höra om någon av er vet något företag i Skåne – Halland som har koll på förgasare som man kan vända sig till? Eller är det något annat man borde kolla innan kanske? Vill ju få klart den här så jag kan fortsätta med mina bromsbekymmer på den riktiga bilen (mustangen) Citera
Husse July 27, 2005 Report July 27, 2005 Kolla om inte MISAB har uppgifter om förgasarna, typ sprängskisser eller liknande. Dom kan troligen även få fram de delar som du/ni behöver. Citera
seppo August 1, 2005 Report August 1, 2005 Alexx. det råkade bli ett nytt ämne av mitt inlägg till dej. Kolla på Dino vad jag skrev. Citera
Recommended Posts